מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לזכר אלחנן קלמנזון: ספר תורה הוכנס לבארי - משה פרץ שר "גיבור של אמא"

למעלה מ-200 איש השתתפו בהכנסת ספר תורה לזכרו של גיבור ישראל אלחנן קלמנזון ז"ל ולהנצחת כל קדושי קיבוץ בארי שנרצחו בשמחת תורה על ידי מחבלי החמאס: "כולנו חייבים הכרת הטוב לגיבור היהודי והישראלי הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 22:54 טו בשבט התשפד

לזכר אלחנן קלמנזון: ספר תורה הוכנס לבארי - משה פרץ שר "גיבור של אמא"
משה פרץ בהכנסת ספר תורה לזכר אלחנן קלמנזון, צילום: Marabu.pr

אירוע ראשון מאז השבת השחורה נערך היום (ה') בבית הכנסת של קיבוץ בארי. באירוע הכנסת ספר תורה לזכרו של גיבור ישראל אלחנן קלמנזון ז"ל ולהנצחת כל קדושי קיבוץ בארי השתתפו בני משפחתו של אלחנן ולמעלה מ-200 איש ביניהם חברי קיבוץ בארי שחלקם נצלו על ידי אלחנן.

שמע על הטבח, לקח את נשקו האישי והציל מאות תושבים בבארי

בשבת שמחת תורה שמע אלחנן קלמנזון תושב עתניאל על המתרחש בדרום. בלי להסס החליט קלמנזון לקחת את נשקו האישי וילד עם שני קרובי משפחה הגיע לקיבוץ בארי שמחבלי החמאס השתלטו עליו וביצעו בו טווח. במשך שעות הציל קלמנזון יחד עם אחיו ואחיינו מעל למאה מתושבי הקיבוץ, מבוגרים וצעירים, נשים וגברים.

הכנסת ספר תורה לזכר אלחנן קלמנזון

הכנסת ספר תורה לזכר אלחנן קלמנזון, צילום: Marabu.pr

ספר התורה נתרם על ידי בוגר ישיבת עתניאל

אחרי למעלה מ-10 שעות בהם חיסלו מחבלים רבים וטיהרו בתים רבים של חברי הקיבוץ הפתיע מחבל חמאס את אלחנן במהלך נסיון כניסה לבית במטרה להציל עוד משפחה. את ספר התורה לעילוי נשמת אלחנן תרם ד"ר אריה ליבוביץ שלמד בישיבת עתניאל בראשות הרב בני קלמנזון אביו של אלחנן ה' יקום דמו.

"כולנו חייבים הכרת הטוב לגיבור היהודי והישראלי הזה"

ד"ר אריה ליבוביץ חזר לסיפורו ההירואי של אלחנן ואמר: "כולנו חייבים הכרת הטוב לגיבור היהודי והישראלי הזה שחיפש כלשונו של אלחנן 'יעילות' במלאכת הצלה. את הכרת הטוב אנו חייבים כמובן גם לגיבורים החיים מנחם ואיתיאל וכל גיבורי בארי וקדושיו וכל חיילי צה"ל אשר הקרבתם מנעה מאותם ארורים להיכנס עוד פנימה לתוך ישראל. ליבוביץ חתם: "מעל הכל אנו חייבים הכרת הטוב לרעייתו לשלומית והילדים שהם אלו שבסוף העניקו לנו משלהם – את הדבר הכי חשוב".