מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד הבריאות תרגל מלחמה בצפון: "נערכים להתרחבות המערכה"

במשרד הבריאות קיימו תרגיל המדמה תרחיש של מלחמה נרחבת בצפון. בתרגיל הוצגו תרחישים שונים העוסקים בפעילות בתי החולים וקופות החולים וכן מתן תמיכה במטופלים כרוניים שזקוקים לסיוע מיידי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 19:16 טו בשבט התשפד

משרד הבריאות תרגל מלחמה בצפון: "נערכים להתרחבות המערכה"
חילוץ, אילוסטרציה, צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות קיים היום (ה') תרגיל המדמה תרחיש של מלחמה נרחבת בצפון. בתרגיל הוצגו תרחישים שונים העוסקים בפעילות בתי החולים וקופות החולים, היבטי פינוי ומתן תמיכה במטופלים כרוניים שזקוקים לסיוע מיידי. בתרגיל השתתפו גורמים ממשרד הבריאות, בתי החולים, קופות החולים, לשכות הבריאות של משרד הבריאות, מד"א, פיקוד העורף וגורמים נוספים.

"מתחילת המלחמה, אנחנו נערכים להתרחבות המערכה בצפון"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הציג את חשיבות התרגיל בעת הזו: "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת, אתגר הטיפול באלפי פצועים, אתגר בריאות הנפש, אתגר שיקום הפצועים אלו אתגרים שהחלו בשביעי באוקטובר. ובמקביל, מתחילת המלחמה, אנחנו נערכים להתרחבות המערכה בצפון ולכלל הארץ".

"השינוי שעלול לקרות בגזרה הצפונית ישפיע בצורה יותר רחבה ממה שחווינו"

בר סימן טוב התריע: "השינוי שעלול לקרות בגזרה הצפונית ישפיע על בתי החולים והקהילה בצורה יותר רחבה ממה שחווינו עד כה, ולכן אנו ממשיכים ומרחיבים את היכולות שלנו ואת הכלים שבידינו על מנת לתת מענה מתאים ובפריסה גאוגרפית רחבה"

"האתגר שהמערכת עלולה להתמודד איתו עצום"

עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות: "האתגר שהמערכת עלולה להתמודד איתו הוא עצום ואנחנו פועלים כל הזמן על מנת ללמוד ולהשתפר ולחשוב כיצד להתמודד עם התרחישים האפשריים. שילוב כוחות של הצבא, הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה אחרים וכלל הגורמים מתוך מערכת הבריאות ומחוצה לה הוא שיסייע לנו לצלוח את האתגר לטובת האזרחים".