הורשעה הנהגת שדרסה למוות את התינוק מעיין דומנוביץ': נהגה בשכרות וללא רישיון

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את יאנה בלום בעבירות של המתה בקלות ונהיגה בשכרות וללא רישיון בהתאם להודאתה. בלום דרסה למוות את התינוק מעיין דומנוביץ' ופצעה באורח קשה את בני משפחתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 17:15 טו בשבט התשפד

הורשעה הנהגת שדרסה למוות את התינוק מעיין דומנוביץ': נהגה בשכרות וללא רישיון
מעיין דומונוביץ', צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ה') את יאנה בלום מראשון לציון בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועוד, וזאת בהתאם להודאתה. כזכור, במהלך יום העצמאות האחרון בעודה נוהגת תחת השפעת אלכוהול בכביש 40, גרמה לתאונת דרכים בה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ' בגיל עשרה חודשים, בעת שנסע יחד עם משפחתו מנוקדים שבגוש עציון לטיול יום העצמאות בדרום.

יצאה שיכורה ממסיבת הטבע - ודרסה למוות את מעיין ז"ל

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, הוגש כתב אישום מתוקן, ממנו עולה כי במהלך יום העצמאות עבדה בלום במסיבת טבע בדרום הארץ ושתתה מספר משקאות אלכוהוליים. בשעות הצהריים של אותו היום בלום יצאה מהמסיבה כאשר היא שיכורה משתיית האלכוהול ובדמה נמצא ריכוז נמוך של סם הקנאביס. בשלב מסוים של הנסיעה, בלום החלה בנהיגה מסוכנת שחייבה חלק מהרכבים לרדת לשול על מנת להימנע מתאונה ותוך עקיפה באמצעות נתיבי השתלבות.

הנהג ניסה להתחמק מהתנגשות אך רכבה של בלום פגע בעוצמה

בשלב מסוים, מהכיוון הנגדי לנסיעתה של בלום רכב עם זוג הורים וארבעת ילדיהם הקטנים הנהג אשר הבחין ברכבה של בלום נוסע מולו בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך למרות זאת, חזית רכבה של בלום פגע בעוצמה רבה ברכבו. כתוצאה מהתאונה נהרג מעיין דובנוביץ' ז"ל ובנוסף, זוג ההורים ושלושת ילדיהם הקטנים שנותרו בחיים נחבלו חבלות חמורות ופונו לחדר טראומה בבית החולים סורוקה. בלום אף היא נחבלה ונזקקה לטיפול רפואי.

בהתאם להודאתה הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יובל לבידרו את בלום בעבירות של המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון רכב. התיק נחקר על ידי יחידת הבוחנים של מרחב נגב במשטרת ישראל.