כך העלים היועץ לתביעות ביטוח לאומי מיליון וחצי שקלים

בעל משרד למתן שירותי ייעוץ בנושא תביעות לביטוח לאומי נעצר בחשד להשמטת הכנסות בסכום של כ-1.5 מיליון שקלים, פתחה כנגדו חקירה במסגרתה נערכו חיפושים בעסקו ונתפסו מסמכים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 13:32 טו בשבט התשפד

כך העלים  היועץ לתביעות ביטוח לאומי מיליון וחצי שקלים
המוסד לביטוח לאומי, צילום: Nati Shohat/Flash90

בעל משרד למתן שירותי ייעוץ בנושא תביעות לביטוח לאומי נעצר בחשד להשמטת הכנסות בסכום של כ-1.5 מיליון שקלים. החשוד, בעלים של משרד למתן שירותי תמיכה וייעוץ בנושא תביעות לביטוח לאומי, הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להשמטת הכנסות בסכום של כ-1.5 מיליון שקלים. השופט גד ארנברג שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

בבקשת המעצר תואר, איך במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בסיוע חוקרי ביטוח לאומי עלה החשד כי החשוד, תושב טמרה, אינו מדווח על מלוא הכנסותיו. בעקבות כך נפתחה כנגדו חקירה במסגרתה נערכו חיפושים בעסקו ונתפסו מסמכים רבים.

אילוסטרציה

אילוסטרציה, צילום: shutterstock

"פער של 1.5 מיליון שקלים למול דיווחיו לרשות המסים"

מממצאי החקירה עלה כי בשנים 2023-2020 דיווח החשוד בדוחותיו על מחזור כולל של כ-71 אלף שקלים בלבד, סכומים שאינם מגיעים לידי חבות מס. עוד עלה כי במהלך שנים אלה קיבל החשוד מאות אלפי שקלים עבור טיפול בתביעות לקבלת קצבת נכות ואובדן כושר עבודה מביטוח לאומי, וזאת מבלי שהוציא חשבוניות מס וללא דיווח. בנוסף, נמצא כי לחשבון הבנק של החשוד הופקדו כספים בסך של כ-1.6 מיליון שקלים - פער של 1.5 מיליון שקלים למול דיווחיו לרשות המסים באותן השנים.