מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על אף גל האנטישמיות הגואה בארצו, הסופר המוערך הגיע לשומרון: "התקשורת צבועה"

העיתונאי והסופר הבריטי המוערך דאגלס מאריי יצא לסיור מקיף בשומרון יחד עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון והביע תמיכה: "אני כאן בשומרון, והאורות של תל אביב מאחוריי, וזה מזכיר לכולנו כמה המדינה הזו קטנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 11:23 טו בשבט התשפד

על אף גל האנטישמיות הגואה בארצו, הסופר המוערך הגיע לשומרון: "התקשורת צבועה"
דאגלס מריי עם ראש מועצת שומרון, צילום: רועי חדי

העיתונאי והסופר דאגלס מריי שתמיכתו בישראל בימי המלחמה הפכה אותו לאחת הדמויות הבולטות בתקשורת הבינלאומית, הגיע לבקר בשומרון. הסופר משמש ככותב טורים וסגן עורך בביטאון הבריטי "הספקטייטור", ומחבר הספרים "המוות המוזר של אירופה" ו"המלחמה על המערב".

מריי נפגש עם משפחה שכולה מהשומרון

דאגלס ביקר פעמיים בשומרון עם יוסי דגן ראש המועצה. הם ביקרו בין היתר בישוב קריית נטפים, שם נפגשו עם אורית ואבי ברוך, הוריה של סמ"ר עדי ברוך ז"ל, שנהרגה כשיצאה להגן מהשומרון על תושבי העיר שדרות, ביום הראשון שאחרי הטבח. דאגלס מאריי ויוסי דגן נפגשו גם עם לוחמי כיתות הכוננות בישוב.

סגן אלוף במילואים שמוליק גרוסמן, מג"ד 9921, ורב סרן מני אהרון, מ"פ בגדוד 9921, בסיור עם יוסי דגן ודאגלס מריי

סגן אלוף במילואים שמוליק גרוסמן, מג"ד 9921, ורב סרן מני אהרון, מ"פ בגדוד 9921, בסיור עם יוסי דגן ודאגלס מריי צילום: רועי חדי

בלילה המשיך הסיור ל"מרפסת של המדינה" שבפדואל, הצופה על נתב"ג, ראש העין וכל ערי מרכז הארץ. שם הסביר ראש המועצה דגן לאורחו על "המותניים הצרות של המדינה", ועל החשיבות הביטחונית של יהודה ושומרון כחגורת הביטחון של מדינת ישראל.

דאגלס מריי: "הרבה מאוד אנשים מרחבי העולם עומדים לצידכם"

דאגלס מריי ביקש לחזק את תושבי השומרון: "אני כאן בשומרון, והאורות של תל אביב מאחוריי, וזה מזכיר לכולנו כמה המדינה הזו קטנה, וכמה צריך להגן עליה. כמה אנו חייבים לכל מי שפועל כדי להגן על האזרחים בישראל ולמעשה על כל אזרחי העולם. כולם שולחים כוחות לאזרחי ישראל בזמנים קשים אלו. דעו לכם שהרבה מאוד אנשים מרחבי העולם עומדים לצדכם". העיתונאי והוגה הדעות המפורסם תקף את צביעות התקשורת הבריטית בדרישה ל"פרופורציה" בתגובת ישראל לטבח, ואמר כי הדרישה לפרופורציה, היא "סטייה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לו על דבריו המחזקים ועל עמידתו לצד ישראל בימים קשים אלו: "אנחנו מאוד מעריכים את הביקור שלך ואת התמיכה שלך. אתה פועל לא רק למען הצדק של מדינת ישראל, אלא גם הצדק הבינלאומי. אני מברך אותך על המלחמה למען הצדק".