מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרגש: איבריו של אורי ג'רבי ז"ל הושתלו בילדה בת שש, ובפעוט בן חצי שנה

לאחר שנפצע אנושות בעזה במהלך קרב בדרום הרצועה, אורי ג'רבי אושפז במרכז הרפואי סורוקה ונקבע לו מוות מוחי. כלייתו הושתלה בבת שש, ואונת כבד בפעוט בן חצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 10:47 טו בשבט התשפד

מרגש: איבריו של אורי ג'רבי ז"ל הושתלו בילדה בת שש, ובפעוט בן חצי שנה
אורי ג'רבי ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

במשך תקופת המלחמה אנחנו עדים עוד ועוד לסיפורי גבורה. בין אם בשדה הקרב, או בתרומות האיברים. ביום רביעי בשבוע שעבר, אורי ג'רבי ז"ל נפצע אנושות במהלך קרב בחאן יונס, ואושפז במרכז הרפואי סורוקה שם נקבע לו מוות מוחי. היום (ה'), נמסר מהמרכז הישראלי להשתלות שאיבריו הושתלו: אונת כבד בפעוט בן חצי שנה, וכליה בילדה בת שש. נעמי מור, אימו, סיפרה עליו: "אורי, מילדות היה ילד כריזמטי ומגנט חברתי, תמיד הסתכל קודם על המשפחה והחברים רק אחר כך על עצמו. סייע לילדים שהטילו עליהם חרם בכיתה, אימץ ילד אחד שעשו עליו חרם, ואחר כך הילד הזה השתקם".

"אותו צעיר הגיע אלינו אחרי שאורי נהרג", סיפרה האם, "סיפר כמה שהוא מצטער שלא הודה לו מספיק. אורי היה טניסאי מחונן, תלמיד מצטיין, וכבר בגיל 16 וחצי עזב את הטניס לטובת אימונים לצבא - רצה להגיע לסיירת, להיות בשטח, להרגיש מה זה להיות חייל קרבי, וככה הגיע לסיירת גבעתי".

אימו של אורי ג'רבי: "זכה במותו להציל חיים"

"בקשו ממנו שילך לפיקוד", המשיכה, "אבל הוא העדיף להישאר עם הצוות. כשהתגייס, סיפר לי שחתם על כרטיס אדי. אמרתי לו שאנחנו, אבא ואמא, חתומים כבר שלושים שנה. בדרך ללוויה נודע לנו שהכבד מתרומת האיברים שלו הושתל בפעוט בן חצי שנה, הרגשתי נחמה. לא קל להורים לתרום איברים של ילד, ואחר כך נודע לי על השתלת הכליה בילדה בת 6".

"מקווים שאף אחד לא יהיה במקום שלנו, אבל אם זה קורה, אנחנו חייבים לאפשר את תרומת האיברים. זה דבר ענק. מקווה שהתרומה של אורי תבטיח חיים טובים, זה בדיוק המורשת שלו. זכינו בו בחייו, והוא זכה במותו להציל חיים".