מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש השב"כ במכתב חריג ליועמ"שית: "טלי גוטליב פוגעת בביטחון המדינה"

ראש השב"כ שיגר מכתב חריף ליועמ"שית ובכירים נוספים ובו תקף את התנהלותה של חברת הכנסת: "פגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 20:51 יד בשבט התשפד

ראש השב"כ במכתב חריג ליועמ"שית: "טלי גוטליב פוגעת בביטחון המדינה"
ראש השב"כ במתקפה על טלי גוטליב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

ראש השב"כ, רונן בר, יצא הערב (ד') במכתב חריף ליו"ר הכנסת, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ליועמ"שית לממשלה ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה ובו תקף את התנהלותה של חברת טלי גוטליב הבוקר, לאחר ששיתפה הבוקר קונספירציה על קשר בין שקמה ברסלר ויחיא סינוואר.

המכתב החריף של ראש השב"כ נגד טלי גוטליב

במכתב שחשף עמית סגל נכתב: "היום פרסמה חברת הכנסת טלי גוטליב ציוץ ובו פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי".

ראש השב"כ הוסיף: "הפרסום כלל אזכור שמו של אתר האינטרנט שבו פורסמו הטענות השקריות וכן צילום מסמך של כותרת הכתבה. בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השירות ובני משפחתו. יצוין כי בשולי הכתבה נרשם: 'כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית'".

פנו לראש השב"כ, שקיבל החלטה עוד קודם לכן

פנו לראש השב"כ, שקיבל החלטה עוד קודם לכן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים"

"כידוע, סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע, בין היתר, כי זהותם של עובדי השירות, בעבר או בהווה, חסויה ופרסומה אסור" המשיך בר. "מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם".

המעשה של גוטליב מחייב טיפול מהיר וחד

ראש השב"כ ציין כי "בזמן שחברת הכנסת גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאת להתחקות אחר זהותם, כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם". לסיכום חתם בר: "מעשים אלה, מביאים להסטת קשב ומשאבים של כוחות הביטחון לטובת מאמצי הגנה ואבטחה, על המשמעות של הדבר בעת הנוכחית, ומחייב טיפול מהיר וחד על מנת שלא ישנו. קל וחומר שחברת הכנסת משמשת כחברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ונחשפת במסגרת זו גם למידע מסווג ורגיש".

טלי גוטליב

טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90