חברת הכנסת התגייסה: כך נמחק הקנס השערורייתי של המילואימניקים

אנשי מילואים רבים שעשו את דרכם לצבא עם פרוץ המלחמה קיבלו הודעות תשלום וקנסות מכבישי האגרה. לאחר דיון בוועדת הכלכלה נושא הקנסות טופל. יוזמת הדיון ח"כ וולדיגר ל"חדשות כיפה": "זה לא התפקיד של החייל, הצבא ומשרד הביטחון צריכים למצוא את הפתרון" | ומה עם התשלום עצמו?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/24 16:29 יד בשבט התשפד

חברת הכנסת התגייסה: כך נמחק הקנס השערורייתי של המילואימניקים
לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, 2022 , צילום: Michael Giladi/Flash90

עם פרוץ המלחמה, עשו אלפי חיילי מילואים את דרכם לצבא. להפתעת חלקם, גילו לאחרונה כי על שמם חובות וקנסות בגובה מאות שקלים לחברות שמפעילות את כבישי האגרה בישראל. בדיון שיזמה חברת הכנסת מיכל וולדיגר נערך היום (ד') בוועדת הכלכלה הודיעה חברת "דרך ארץ" כי היא תבטל את הקנסות של חיילי המילואים שנבעו מאי עמידה בזמן התשלום. בשיחה עם "חדשות כיפה" אומרת חברת הכנסת וולדיגר כי עתה נבחן איך לבטל עבור החיילים את עצם התשלום עצמו.

יצאו מעזה וגילו קנסות של מאות שקלים

"מה שקרה זה שעד שהחיילים בכלל פתחו את המכתבים הם גילו גם קנסות בעקבות האיחור בתשלום, זה הגיע למאות שקלים", היא אומרת. בתחילה ניסתה לקדם את הנושא ללא דיון, אך משלא הצליחה כינסה דיון דחוף בוועדת הכלכלה של הכנסת.

חברת הכנסת מיכל וולדיגר

חברת הכנסת מיכל וולדיגר, דרשה את כינוס הוועדה. צילום: מאיר אליפור

"ניסיתי לטפל בזה בעצמי אבל זה לא כל כך צלח אז ביקשתי בקשה לדון בזה בוועדה בדיון מהיר, היו חברי כנסת שהצטרפו אליי כולל יו"ר הוועדה דוד ביטן ודרשנו לבטל את הקנסות קודם כל, וגם איך פותרים את החיילים מההוצאה הזאת או איך מחזירים להם את התשלום" אומרת וולדיגר.

בישיבה שנערכה היום, הודיעו כאמור הזכיינים כי כל הקנסות למילואימניקים יבוטלו, על זה היא אומרת: "עברנו משוכה אחת, אנחנו דורשים גם את העניין שהחיילים כלל לא יצרכו לשלם בנסיעה בכביש 6, ני מקווה שעד לדיון הבא בתחילת פברואר זה כבר ייפטר".

כביש 6, עוד התפתחות

כביש 6, דרישה שחיילי המילואים לא ישלמו. צילום: Omer Fichman/FLASH90

"חייל מילואים לא יצטרך להוציא מכיסו עבור נסיעה"

אחת הדרכים שמציעה וולדיגר זה צו מיוחד עליו יכולים לחתום שרי הביטחון, האוצר והתחבורה "שייתן פטור לרכבים שנזקקים בצבא, זה צו שאפר יהיה להאריך אותו על פי הצורך" היא אומרת. "זה לא התפקיד של החייל, זה של הצבא ומשרד הביטחון שצריכים למצוא את הדרך לדאוג לכך חייל מילואים לא יצטרך להוציא מכיסו עבור נסיעה לבסיס והביתה".