21 אלף שקלים: המענק המיוחד לאחים של החטופים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקובעת כי מענק תלת חודשי על סך 21 אלף שקלים ישולם גם לאחי וילדי החטופים שמעל גיל 21. במידה והם זכאים למענקים נוספים, יקבלו האחים את גובה ההפרש בין המענקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 14:11 יד בשבט התשפד

21 אלף שקלים: המענק המיוחד לאחים של החטופים
המאבק למען החטופים, האחים יזכו למענק, צילום: Miriam Alster,Flash90

במליאת הכנסת אושר בקריאה טרומית התיקון לחוק לפיו אחים וילדים של חטופים בני 21 ומעלה, יהיו זכאים גם הם למענק התלת חודשי על סך 21 אלף שקלים. מטרת מענק זה הייתה להרחיב את קבוצת הזכאים לתשלומים גם למי שאינו מקבל תגמולים, ולהעניקו גם לאחים ולילדיו הבוגרים העומדים ברשות עצמם ויש להניח כי הם נוקטים פעולות לשחרור החטוף או לאיתור הנעדר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים, התשס"ח–2008, קובע זכאות למענק תלת-חודשי בסך 21,000 שקלים חדשים לכל אחד מאחיו ואחיותיו של השבוי, החטוף או הנעדר ולכל אחד מילדיו -אך זאת רק אם לא משולמים להם או בעדם תגמולים לפי חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, בשל אותו חטוף או נעדר".

משפחות החטופים בכנסת

משפחות החטופים בכנסת, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

19 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים

ההצעה של חבר הכנסת ינון אזולאי ואיתו עוד קבוצת חברי כנסת אושרה כאמור בקריאה טרומית. 19 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.