המשפחות חוסמות את משאיות הסיוע לעזה | תיעוד: עזתים מפגינים למען החטופים

מאות מוחים הכוללים את בני משפחות החטופים וגם הלוחמים חוסמים את משאיות הסיוע שנכנסות לרצועה עזה. "כל סיוע לחמאס צריך להיות מותנה בהחזרת החטופים ופירוק חמאס מנשקו" | דובר צה"ל בערבית שיתף תיעוד בו נצפים תושבי הרצועה קוראים לשחרור החטופים כדי שיוכלו לחזור לבתיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 12:32 יד בשבט התשפד | עודכן בתאריך 24/01/24 13:24

המשפחות חוסמות את משאיות הסיוע לעזה | תיעוד: עזתים מפגינים למען החטופים
חוסמים את משאיות הסיוע במעבר כרם שלום , צילום: ללא

דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, שיתף תיעוד בו נראה המון עזתי מחוץ לבית החולים בדיר אל-בלח ברצועה. התושבים, שככל הנראה התקבצו במה שנראה כמו הפגנה ספונטנית, יצאו בקריאה למען שחרור החטופים הישראלים כדי שהם יוכלו לחזור לבתיהם. "מנהיגי חמאס בראשות סינוואר, הקשיבו לקריאות של עמכם שיצא להפגנה הספונטנית הזו בביה"ח חללי אל-אקצא", קרא דובר צה"ל.

במחסום כרם שלום מאות מוחים מתנועת "צו 9" ומתנועת "אמהות הלוחמים" חוסמים הבוקר (ד') את משאיות האספקה לחמאס. "אף סיוע לא עובר- עד שאחרון החטופים חוזר, לא מעבירים ציוד לאויב". בין המשתתפים נמצאים בני משפחות החללים שנפלו בקרבות בעזה ונציגי משפחות החטופים כמו גם מילואימניקים משוחררים ואזרחים מפונים מהצפון והדרום. המשפחות עקפו מחסומים משטרתיים דרך השדות ועוצרים בפועל את שיירות המשאיות לחמאס.

הסיוע ההומניטרי הורג את חיילי ישראל

האמהות נשאו שלטים עליהם נכתב – "הסיוע ההומניטרי הורג את חיילי ישראל". האמהות אמרו כי לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לספק סיוע לחמאס המאפשר לו להמשיך ולשרוד ובכך לסכן את חייל צה"ל הלוחמים בעזה.

חנה גיאת מארגון "אמהות הלוחמים", אשר בעלה ושני בניה נלחמים בעזה, ומשתתפת כעת בחסימה מסרה "אנחנו כאן כדי לחסום את הציר הלוגיסטי של החמאס ולא לאפשר הכנסת סיוע לחמאס ללא תמורה. כל סיוע לחמאס צריך להיות מותנה בהחזרת החטופים ופירוק חמאס מנשקו. אנחנו כאן כדי לסייע לבנינו הלוחמים בעזה לנצח".

מחאה נגד העברת משאיות הסיוע לעזה

מחאה נגד העברת משאיות הסיוע לעזה צילום: אמהות הלוחמים