לפיד זעם, נתניהו הבטיח והרצוג נזף: ציטוטים מהישיבה החגיגית בכנסת

הכנסת חגגה את יום הולדתה ה-75 להקמתה במליאה חגיגית של הכנסת | הנשיא נאם: "אחדות אינה אחידות, אחדות אינה סתימת פיות" | ראש הממשלה הבטיח שהוא מחויב לניצחון | ראש האופוזיציה עלה על הדוכן וזעק: "מה יש לחגוג?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 11:48 יד בשבט התשפד

לפיד זעם, נתניהו הבטיח והרצוג נזף: ציטוטים מהישיבה החגיגית בכנסת
מהמליאה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לכבוד יום ההולדת ה-75 של הכנסת, כונסה היום (ד') מליאה חגיגית במתכונת מצומצמת עקב המלחמה. יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נאם וזעק במחאה: "התכנסנו כאן היום כדי לחגוג את יום הולדתה של הכנסת. אני רוצה לשאול את הכנסת: מה יש לחגוג? את מה אנחנו חוגגים? אתם רואים מישהו אחר חוגג במדינה?".

"לפני אחת-עשרה שנה נעמדתי בפעם הראשונה על הפודיום הזה כחבר כנסת. לא יכולתי לנשום מרוב התרגשות. אמא שלי היתה ביציע, הצטערתי שאבא שלי לא היה שם, הוא נפטר חמש שנים קודם. חשבתי שזה הכבוד הגדול בחיי", סיפר. "אני כבר לא מרגיש ככה, וגם אתם כבר לא מרגישים ככה. המערכת הפוליטית היום היא לא הפתרון, היא הבעיה. הכנסת והממשלה הם לא הפתרון, הם הבעיה".

המליאה החגיגית

המליאה החגיגית צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על רקע הפרסומים - ראש הממשלה נאם במליאה החגיגית: "אין ולא תהיה שום פשרה"

ראש הממשלה נתניהו נאם גם הוא: "שמעתי את הדעה לפיה אירועי שמחת תורה החזירו אותנו לראשית ימי הציונות. אל הפוגרומים במזרח אירופה. אולי זה נכון בדבר אחד – הכוונה להשמיד אותנו לא השתנתה. השנאה היא אותה שנאה. היום בניגוד לעבר יש לנו מדינה משלנו וצבא משלנו. החזרנו לעם ישראל את כוח המגן שאבד לו במהלך הדורות. הגדרנו את יעדי המלחמה והם שרירים וקיימים – להביא למיטוט שלטון החמאס להביא את כל חטופינו הביתה" הבטיח.

"אין ולא תהיה שום פשרה במה שנוגע להבטחת קיומנו ועתידנו לדורי דורות" הדגיש נתניהו. "נשקם את יישובי העוטף, נחזיר את תשובי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. נקדם ביתר שאת מדיניות התעצמות והתעצמות. נבצר את מעמדה של ישראל כמגדל השמירה של העולם התרבותי במזרח התיכון. אמרתי למנהיגי העולם שאם ישראל חלילה לא תנצח – אתם תהיו הבאים בתור. אמרתי להם שהמלחמה שלנו היא המלחמה שלכם, והניצחון שלנו הוא הניצחון שלכם".

הנשיא גער בחברי הכנסת: "יש דרך לנהל ויכוח"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים. "כולנו, ובמיוחד נבחרי הציבור, שהתברכנו בעם שכזה, בדור שכזה, שואלים ומחויבים לשאול את עצמנו כל העת: מה אנו עושים כדי שנהיה ראויים להם? כדי שנהיה ראויים להקרבתם. כדי שנהיה ראויים לגבורתם. כדי שנהיה ראויים לזכרם. כדי שנהיה ראויים".

הרצוג במליאה החגיגית

הרצוג במליאה החגיגית צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהמשך דבריו התייחס הנשיא הרצוג לשיח במשכן הכנסת ועל השפעתו על השיח הציבורי: "ביום הזה, יום הולדתה של כנסת ישראל – מקדש הדמוקרטיה שלנו - חשוב לי להדגיש: אחדות אינה אחידות, אחדות אינה סתימת פיות, אחדות אינה הפסקת הדיון והוויכוח בדברים הנוגעים לליבת הקיום של המדינה, החברה והדמוקרטיה הישראלית. הבית הזה, בית המחוקקים, הוא גם מקדש הוויכוח והדיון הישראלי, והמרחב לקבלת ההחלטות המשפיעות ביותר על חיינו. כך היה, וכך יהיה, וכך ראוי".