ההשוואה המרתיחה של בכיר הצלב האדום: "גם ישראל וגם חמאס"

לאחר הביקורת הקשה שספג הצלב האדום עקב כך שלא ביקר כלל את החטופים בעזה, טען בכיר בארגון כי אין ביכולתם לעשות דבר, והשווה בין מניעת ביקורים למחבלים בישראל לבין האיסור של חמאס לבקר החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 09:44 יד בשבט התשפד

ההשוואה המרתיחה של בכיר הצלב האדום: "גם ישראל וגם חמאס"
הצלב האדום, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

על רקע השיחות האינטנסיביות בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקת חטופים, התראיין פבריציו קרבוני, מנהל מחלקת המזרח התיכון בצלב האדום, לעיתון הערבי- בריטי "א-שרק אל-אווסט". הבכיר התייחס לביקורת על כך שהארגון לא ביקר את החטופים וטען: "ישראל וחמאס מסרבות לביקור עצורים, בשני המקרים זה לא מאוד מקובל".

"אנחנו מעורבים רק בממדים ההומניטריים - ורק לאחר ההסכם"

הבכיר הסביר כי מאז תחילת הלחימה ישראל מסרבת לביקורי משפחות המחבלים בכלא, והשווה בין מניעת הביקורים מהמחבלים למניעת הביקורים של הארגון מהחטופים המוחזקים בעזה: "החל מ-7 באוקטובר הרשויות בישראל קיבלו החלטה להשעות את הביקורים הללו. עצוב גם שחמאס לא מאפשר לנו לבקר את החטופים שהוא מחזיק בשבי. בשני המקרים זה לגמרי לא מקובל", טען קרבוני.

הוא המשיך וטען כי על אף הביקורות על הארגון, לצלב האדום אין השפעה על העסקאות והתהליכים המדיניים כלל. "אנחנו לא חלק מהדיאלוג בין שני הצדדים. מדובר במשא ומתן מדיני, שבו אנחנו מעורבים רק בממדים ההומניטריים - ורק לאחר ההסכם".