המדינה איימה לפרוש מהאירוויזיון אם ישראל תשתתף - ונתקלה בבעיה

באיסלנד איימו לפרוש מתחרות האירוויזיון אם יותר לישראל להשתתף על אף המלחמה בעזה. לאחר שהבהירו באירופה כי ישראל אכן תיקח חלק בתחרות, איסלנד התלבטה האם לממש את האיום, והחליטה על פתרון יצירתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 22:21 יג בשבט התשפד

המדינה איימה לפרוש מהאירוויזיון אם ישראל תשתתף - ונתקלה בבעיה
האירוויזיון בישראל, צילום: אירוווזיון 2019

עקב המלחמה בעזה, מדינות רבות קוראות להחרים את ישראל מהאירוויזיון כפי שרוסיה הוחרמה בשעתה. המדינה הקיצונית ביותר בהקשר הזה היא איסלנד, שאיימה כבר כי תפרוש מהתחרות אם לישראל יותר להשתתף. אך כעת מצאה עצמה איסלנד בבעיה: איחוד השידור האירופי הודיע כי אין סיבה להחרים את ישראל, ואיסלנד חייבת להחליט האם לממש את האיום.

על פי הדיווח של ערן סויסה, באיסלנד החליטו על פיתרון יצירתי להכרעה בסוגייה. הזוכה בתחרות קדם האירוויזיון במדינתם הוא שיצטרך להחליט האם ישתתף בתחרות במקביל לישראל, או שמא המדינה תבחר שלא להשתתף השנה.

איחוד השידור האירופי: ישראל לא תוחרם מהתחרות

נזכיר כי איגוד השידור האירופי הבהיר התחרות היא "בין גופי שידור, לא בין מדינות", ומכיוון שאיגוד השידור של ישראל, כאן, עומד בכל התנאים הנדרשים אין מניעה כלל שבמדינה תשלח נציג משלה לתחרות.

"תחרות האירוויזיון היא תחרות בין גופי שידור ציבוריים מרחבי אירופה והמזרח התיכון החברים באיגוד השידור האירופי (EBU). זו תחרות לגופי השידור – לא לממשלות – והשידור הישראלי משתתף כבר 50 שנה. אירוויזיון הוא אירוע א-פוליטי שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה", נמסר בהודעה.