מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: יותר ממאה מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

דובר צה"ל: "טרור של בודדים עוד ילווה אותנו ונידרש כל הזמן לחזור ולהעמיק את ההישג" | חיל האוויר השמיד נכס צבאי של חיזבאללה ואיראן | הרמטכ"ל ביקר בזירת האסון והצהיר: "נרכין ראש אך נזקוף קומה לקראת המשך הלחימה" | כ-20 רקטות נורו לצפון, פגיעה קלה בתשתית בסיס חיל האוויר | הושלם כיתור חאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 17:14 יג בשבט התשפד | עודכן בתאריך 23/01/24 20:46

דובר צה"ל: יותר ממאה מחבלים חוסלו ביממה האחרונה
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

20:30 | דובר צה"ל התייחס לאסון הכבד שקרה אמש ברצועה ואמר: "מרבית הלוחמים שהיו במבנה נהרגו מהפיצוץ ומהקריסה". בנוסף הוא ענה על הביקורת הקשה מהציבור על כך שלא הופעל חיל האוויר באירוע, וטען: "אנחנו מפעילים את כל השיטות וכל האמצעים בפעולות שלנו, כולל מהאוויר. בפעולה הזו השתמשנו בכלים הקרקעיים".

בנוסף ביקש דניאל הגרי להדגיש כי "יותר ממאה מחבלים חוסלו ביממה האחרונה", וכי תמיד יהיה סיכוי לחוליות טרור בודדות: "יש עדיין חוליות מחבלים בודדות קרוב לגבול. יש כוחות צה"ל שממשיכים לפגוע בחוליות האלה כדי לייצר את התנאים להחזרת התושבים. טרור של בודדים עוד ילווה אותנו ונידרש כל הזמן לחזור ולהעמיק את ההישג".

פינוי לוחמים מעזה

פינוי לוחמים מעזה, צילום: דובר צה"ל

18:00 | עקב התקיפה של חיזבאללה הבוקר על הבסיס הצבאי במירון, מעדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמד נכס צבאי בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ובתפעול כוחות איראנים. כמו כן, הושמד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון.

דובר צה"ל עידכן כי "לא היו נפגעים ולא נפגעו היכולות שלנו בתקיפה היום בצפון". וביקש להדגיש כי צה"ל יעשה "ככל שידרש בזירה הצפונית להחזיר את הבטחון לתושבים". במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון.

הרמטכ"ל בזירת האסון: נחושים מתמיד להשיב חיים לכאן וביתר שאת

17:00 | הרמטכ"ל קיים מוקדם יותר היום (ג') תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו אמש 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה, יחד עם מפקד אוגדת עזה ומפקד החטיבה הדרומית. "אם יש בכך נחמה, הייתי רוצה שתדענה המשפחות – הם נפלו בקרב בסמוך לגדר הגבול, במהלך פעילות הגנה במרחב החוצץ בין היישובים הישראלים לעזה. זו משימה שכל תכליתה לייצר את התנאים הביטחוניים לשובם של תושבי עוטף עזה לבתיהם בביטחון. לשם כך יצאנו למלחמה, שהחלה בניסיון אכזרי לעצור חיים ואנחנו נחושים מתמיד להשיב חיים לכאן וביתר שאת" אמר הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל בזירת האסון

הרמטכ"ל בזירת האסון צילום: דובר צה"ל

הלוי הוסיף ואמר כי "נרכין ראש אך נזקוף קומה לקראת המשך הלחימה וההגנה על הבית. אנחנו עדיין נלחמים" הדגיש. "הלחימה תהיה ארוכה ונכונו לנו עוד אתגרים רבים. אנחנו מרעננים את הכוחות ומשנים אופני לחימה, בידיעה שנשוב ונידרש שוב לאנשי המילואים לאחר שינוחו".

21 לוחמים נפלו באסון ברצועת עזה

16:00 | לוחמי גדוד המילואים 630 של החטיבה הדרומית באוגדת עזה השלימו מבצע התקפי בפאתי חאן יונס. לוחמי המילואים של הגדוד, פעלו יחד עם צוותי הנדסה לאיתור והשמדת פירים התקפיים ותשתיות תת-קרקעיות. הלוחמים השמידו עשרות תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס בפאתי צפון חאן יונס.

במסגרת הפעילות ההתקפית של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, פעלו כוחות השייכים לחטיבה 261 להשמדת תשתיות טרור. במהלך הפעילות ככל הנראה נורו רקטות RPG לעבר הכוחות, כתוצאה מהירי וקריסת מבנה נפלו 21 לוחמי מילואים ונפצעו נוספים.

21 הנופלים באסון בעזה

21 הנופלים באסון בעזה, צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה פגע בתשתיות חיל האוויר במירון, הושלם כיתור חאן יונס

15:00 | חיזבאללה שיגר הבוקר (ג') כ-20 רקטות לעבר יישובי הצפון, כשלפי הודעת הארגון הן כוונו לעבר בסיס צה"ל במירון. מדובר צה"ל נמסר כי חלק מהרקטות יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית וכי "ישנה פגיעה קלה בתשתיות בסיס חיל האוויר. לאור מיומנות טובה של הכוחות וכחלק מהכשירות המבצעית וגיבוי באמצעות מערכות נוספות, אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל האוויר".

בנוסף, אוגדה 98 מבצעת ביממה האחרונה מתקפה נרחבת בחאן יונס. צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים, חטיבת גבעתי וחטיבה 7 השלימו את כיתור חאן יונס ולוחמי עוצבת הקומנדו העמיקו את ההתקפה ללב המרחב אשר משמש כמרכז כובד של חטיבת חאן יונס בארגון הטרור חמאס.