מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר החינוך הצהיר: זה התנאי להחזרת הלימודים בצפון

בעקבות המצב המורכב בצפון, ראש הממשלה ושרים נוספים הגיעו לפגישה עם ראשי הרשויות באזור. בפגישה הבטיח ראש הממשלה לקדם את הצפון בעלות של מיליארדים, ושר החינוך הדגיש כי הלימודים לא יתקיימו עד שיושג ביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 16:44 יג בשבט התשפד

שר החינוך הצהיר: זה התנאי להחזרת הלימודים בצפון
ילדים, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן שהפעולה הקרקעית בעיצומה ברצועת עזה, בגבול לבנון המצב מורכב הרבה יותר. ארגון חיזבאללה משגר רקטות באופן יום יומי לעבר ישראל כבר מעל למאה ימים, ותושבי האזור מפונים מביתם. בעקבות המצב נערכה היום (ג') פגישה של ראש הממשלה ושרים נוספים יחד עם ראשי הרשויות בצפון.

שר החינוך: הלימודים לא יחזרו עד שיהיה ביטחון בגבול

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראשי רשויות מהצפון בכורזין, יחד עם חברי הקבינט לניהול המלחמה: שר הביטחון גלנט, השר גנץ, השר איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים דרמר. כמו כן, משתתפים במפגש שר האוצר סמוטריץ', שר הפנים ארבל, שרת התחבורה רגב, שר החינוך קיש, שר השיכון והבינוי גולדקנופף וסגן שר החקלאות אבוטבול.

המפגש של השרים וראש הממשלה עם ראשי הרשויות בצפון

המפגש של השרים וראש הממשלה עם ראשי הרשויות בצפון צילום: חיים צח /לע"מ

במהלך הפגישה הצהיר נתניהו כי יצאה הנחיה להביא כבר בימים הקרובים את החלטת הממשלה לפיתוח הצפון שמתגבשת בימים אלה, על סך 3.5 מיליארד ש"ח. בהחלטה זו העוגנים המרכזיים יהיו היבטי הפנים, כלכלה וביטחון. בנוסף, שר החינוך יואב קיש הודיע במפגש כי לא יתקיימו לימודים בקו העימות. והדגיש שהתושבים לא יחזרו ללמוד ביישובי קו העימות, "עד שלא נדע שיש ביטחון באזור הגבול".