בזכות תיקון בחוק: מהיום לא תצטרכו לעמוד שעות בתור לרופא בשביל תרופות

משחות לטיפול באקנה, כדורים לטיפול במגרנה, טיפול בדלקות אוזניים וחיסוני שפעת: כל אלו הם חלק מהתרופות שנכנסות לרשימה החדשה של תרופות שהרוקח יוכל לתת לחולה ללא מרשם רופא

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 16:14 יג בשבט התשפד

בזכות תיקון בחוק: מהיום לא תצטרכו לעמוד שעות בתור לרופא בשביל תרופות
צילום: shutterstock

חיסכון של שעות: ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ג') שורה של הקלות לתקנות הרוקחים, שיאפשרו לרוקח בעל הרשאה-אישית לתת תרופה לחולה כרונית, ללא צורך במרשם רופא, ובלבד שהמטופל מסכים לחשיפת תיקו הרפואי והרוקח הסביר לו את השלכות התרופה.

ההגדרה לחולה כרוני בשביל קבלת התרופות: כל מי שמקבל תרופה בקביעות כל שלושה חודשים. בנוסף, אישרה הוועדה רשימה של תרופות רבות ובהן משחות לטיפול באקנה, כדורים לטיפול במגרנה, טיפול בדלקות אוזניים וחיסוני שפעת בתרסיס שיוכלו להינתן באמצעות מרשם של הרוקח, ללא צורך במרשם רופא. כדי לאפשר את הדבר הסירו בהצבעה את הדרישה לקבלת הסכמת המטופל בכתב לחשיפה של הרוקח בעל ההרשאה האישית למידע רלוונטי בתיקו הרפואי, אשר מייצרת בירוקרטיה וכן מעוררת רתיעה מיותרת מקבלת השירות.

רוקח שלמד לימודים ארוכים יותר יוכל להאריך תרופות מרשם

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש את הצורך של משרד הבריאות לפרסם את השירות החדש- שיחסוך את הצורך שוב ושוב בקבלת מרשם מרופא. הוא דרש כי קופות החולים יסכימו להעברת מידע רפואי נדרש על המטופל- גם לבתי המרקחת הפרטיים. שירלי אברמוביץ', מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, הסבירה כי מדובר בהסרת חסמים בירוקרטיים, ובשירות משמעותי לציבור רחב כמו אימהות לילדים. לדבריה, רוקח בעל הרשאה אישית הוא בעל לימודים ארוכים ומעמיקים יותר.