על רקע המתקפות על הציונות הדתית: הרצוג ביקר בישיבת ירוחם

הנשיא יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר לאחר ששמונה מבוגריה נפלו בקרבות בעזה, והדגיש את חשיבות בני הציונות הדתית במערכה: "המקום הזה הוא העתיד של מדינת ישראל". הוא התייחס בנוסף לאסון בו נהרגו 21 חיילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 15:29 יג בשבט התשפד

על רקע המתקפות על הציונות הדתית: הרצוג ביקר בישיבת ירוחם
הנשיא הרצוג בישיבת ההסדר בירוחם, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ישיבת ההסדר בירוחם ספגה מתחילת הלחימה אבדות כבדות כששמונה מבוגריה נפלו במהלך המלחמה. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר בישיבה וביקש להעלות על נס את תרומת תלמידי הישיבות וחיילי הציונות הדתית למלחמה כולה: "לוחמי צה"ל מגיעים מכל קצוות הארץ, והרבה מהם בוגרי החינוך הדתי וישיבות ההסדר. הם הולכים ראשונים, ואני כאן כדי לבטא הוקרה עמוקה והערכה לכם".

הנשיא הרצוג בישיבת ההסדר בירוחם

הנשיא הרצוג בישיבת ההסדר בירוחם צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

"מכאן מירוחם תצא תורה, וזו אמירה מאוד חשובה"

"שמונה חברים שלכם נפלו במערכה הכבדה, על קידוש ה׳ ובהגנה על הארץ, על המולדת" אמר הנשיא במהלך ביקורו בישיבה. "מכאן מירוחם תצא תורה, וזו אמירה מאוד חשובה. אנחנו רואים את החזון הנפלא שלכם. אני רוצה לאחל לכולכם שתטעו כאן שורשים, כל אחד לפי דרכו, כי באמת המקום הזה הוא העתיד של מדינת ישראל בהרבה מאוד מובנים".

על רקע המתקפות על הציונות הדתית בשבועות האחרונים, הדגיש הנשיא, "אני מבקש לחזק אתכם, רוחנית, ולומר לכם שאנחנו מעריכים אתכם מאוד. העם כולו מעריך מאוד את מה שהוא רואה, את הגבורה בנפש, את זיו העלומים ואת היכולות הנפלאות שלכם. ואני מקווה שגם תדעו ימים טובים, כמו כל עם ישראל, שנגיע לימים של שקט".

הנשיא הרצוג בישיבת ההסדר בירוחם

הנשיא הרצוג בישיבת ההסדר בירוחם צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

21 חיילים נהרגו באסון בעזה: "תוספת כואבת למגש הכסף"

הרצוג המשיך והתייחס לאסון הנורא בו נהרגו 21 חיילים. "התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של חיילים יקרים ואהובים, מכל רבדי החברה הישראלית. זאת עוד תוספת כואבת למגש הכסף שאנחנו נושאים מדור לדור, מגש הכסף שהוא מצבת הגבורה של הלוחמים במערכה הכבדה הזו שאין צודקת ממנה. אנחנו שולחים מכאן ניחומים וחיזוק למשפחות השכולות שעולמן חרב עליהן באסון הנורא".

חללי האסון

חללי האסון, צילום: דובר צה"ל

"הרוח היא הדבר הכי חשוב במערכה הזאת", טען הרצוג וסיפר, "מיכל ואני פוקדים משפחות שכולות, פצועים, מפונים, משפחות של חטופים, ואנחנו שומעים מכל עבר - תהיו ביחד, תורידו את מפלס הריב. אפשר להתווכח אבל כמו שאתם לומדים פה, רבה ורבא, שמעיה ואבטליון, בית הלל ובית שמאי. זה אך טבעי, אני חושב שזה אפילו חלק מהדי אן איי שלנו, אבל יש דרך איך להתווכח, אני חושב שזה מאוד חשוב שנדע לקיים שיח". הנשיא סיים וברך, "מאחל לכולכם בריאות טובה, תחזרו בשלום, תלמדו היטב ותעשו טוב לעם ישראל".