מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בערוץ החדשות חגגו את האסון: "הלוחמים פגיעים יותר עכשיו"

ברשת אל ג'זירה חגגו על התקרית הקשה עם ניתוח פרשני על "ההשלכות החיוביות" של האסון הנורא: "מה שאנו רואים כעת הוא שכאשר המלחמה הזו מגיעה לקיפאון הכוחות הישראליים פגיעים יותר למטרות"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 23/01/24 14:36 יג בשבט התשפד

בערוץ החדשות חגגו את האסון: "הלוחמים פגיעים יותר עכשיו"
בניין הרוס בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

רשת אל ג'זירה שידועה בתמיכתה בחמאס פרסמה הבוקר (ג') ניתוח פרשני חיובי על השלכות האסון קשה שבו נפלו 21 לוחמים. ברשת החדשות הפרו-פלסטינית סיקרו את "ההשלכות החיוביות" של האסון וטענו כי האירוע הקשה יפעיל לחץ על הממשלה להביא לסיום המלחמה ויאיץ את המשא ומתן.בנוסף באתר החדשות הקטארי העריכו את הפגיעה הנפשית שיחוו הישראלים בעקבות האסון. "אירוע בודד כזה במדינה די קטנה כמו ישראל ישפיע לא מעט על הנפש הקולקטיבית של הישראלים" כתבו.

"המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות"

באתר טענו כי הפרשנות מבוססת על שיחה שנערכה עם אנדראס קריג, מרצה בכיר בבית הספר ללימודי ביטחון של קינגס קולג' בלונדון וכתבו: "עד כה, החברה הישראלית הייתה מוגנת מהמחיר האמיתי של המלחמה. כעת, המלחמה הגיעה למבוי סתום והכוחות הישראליים חשופים יותר לפגיעות. זה גם מראה שחמאס לא הובס".

מגיש אל-ג'זירה קטע ראיון עם אמה של החטופה בשידור חי

ההתנהלות הבזויה של רשת החדשות הקטארית לא פסחה גם על משפחות החטופים. כך, לפני כחודשיים, במהלך ריאיון של מירב לשם גונן, אימה של רומי גונן בת ה-23 שנמצאת כרגע בשבי החמאס המגיש החליט לקטוע את השיחה באמצע הריאיון.

הניתוק התרחש אחרי שמירב אמרה למגיש: "אני בסך הכל אמא שרוצה את הבת שלה בחזרה, מה יש לחמאס לעשות עם זקנים? עם תינוקות?" בתגובה ענה המגישה כי: "הממשלה שלכם חייבת לעזוב את השטחים הכבושים ולהסיר את המצור עלעזה. זה עיקר העניין, האם את פונה בימים אלה לממשלתך בדרישה שיעזבו את השטחים הפלסטיניים שיסירו את המצור על רצועת עזה והמערכה תסתיים והשלום ישרור בינך לבין הפלסטינים?" אך לא נתן הזדמנות למירב לענות ומיד קטע את הראיון.