שיא נפגעים: הצומת העירוני הכי מסוכן במדינה - בירושלים

צומת הרחובות דרך חברון-האומן-וינר אשר בירושלים הוא הצומת העירוני האדום ביותר במדינה ונפגעו בו יותר כמעט 90 בני אדם בשלוש שנים, כך לפי נתוני עמותת אור ירוק | בחמישייה הראשונה - עוד שלושה צמתים בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 14:18 יג בשבט התשפד

שיא נפגעים: הצומת העירוני הכי מסוכן במדינה - בירושלים
תאונה בירושלים. ארכיון, צילום: Hadas Parush,Flash90

בעמותת אור ירוק, עמותה הפועלת לבטיחות בדרכים ולצמצום תאונות, ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים, בין 2022-2020. בעמותה מצאו כי ישנם 208 צמתים עירוניים מרובי נפגעים המתרחשות בהן יותר משלוש תאונות - וירושלים מככבת ברשימה.

החמישייה הפותחת

בצמתים שנבחרו, נפגעו בשלוש שנים 3,190 בני אדם בתאונות דרכים, 22 מתוכם נהרגו ו-203 נפצעו קשה. במקום הראשון נמצא צומת הרחובות דרך חברון-האומן-וינר אשר בירושלים שזוכה בתואר המפוקפק הצומת העירוני האדום ביותר במדינה. נפגעו בו יותר 89 בני אדם בשלוש שנים.

במקום השני ברשימת הצמתים האדומים ניצב צומת הרחובות רוטשילד ובגין בירושלים עם 52 נפגעים בשלוש שנים. במקום השלישי נמצא צומת הרחובות ששת הימים-מבצע קדש-דרך אם המושבות בבני ברק עם 52 נפגעים. צומת וסרמן יעקב ופוריה בתל אביב-יפו במקום הרביעי עם 46 נפגעים וצומת האלוף עוזי נרקיס עם רחוב פאגלין עמיחי בירושלים סוגר את חמשת הצמתים העירונים האדומים.

הכניסה לירושלים, עתידה להשתנות

עבודות בכניסה לירושלים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל עמותת אור ירוק מסביר את הנתונים

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסביר את הנתונים: "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים. בשל הצטלבות תנועות כלי רכב מכיוונים שונים קיים סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות חזית-צד. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. באמצעות שיפור התשתית בצמתים - רמזורים, מעגלי תנועה, גשר להולכי רגל ובמיוחד מצלמות אור אדום נגד תאונות, ניתן לצמצם את הסיכון לתאונה".

"רשימת הצמתים האדומים מרובי התאונות מפורסמת ונשלחת אל ראשי הערים כדי להוביל לטיפול ושיפור הבטיחות וכמו כן חשוב שגם הציבור יהיה מודע למקומות המסוכנים. האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים. בהקצאת משאבים נכונה חייבים לאתר את הבעיות המרכזיות ולפעול על מנת למנוע את התאונה הבאה".