דניאל הגרי נזף במפיצי הפייק ניוז: "מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר"

דובר צה"ל פתח את הבוקר בהודעה לציבור, בה פירט על האסון הכבד בו נפלו 21 חיילים. הוא גם התייחס לחרושת השמועות שפשטה ברשתות החברתיות אמש, "אני קורא לכם לנהוג באחריות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/01/24 12:25 יג בשבט התשפד

דניאל הגרי נזף במפיצי הפייק ניוז: "מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר"
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

באסון הכבד במרכז רצועת עזה נהרגו אתמול (ב') 21 לוחמי צה"ל. הם עסקו בהכנה לפיצוץ של עשרה מבנים במחנה הפליטים אלמוע'אזי, כאשר מחבל שיגר לעברם טילי RPG, מה שגרם לקריסת המבנים על הלוחמים. ההודעה על האסון יצאה הבוקר קצת אחרי השעה 07:00, כאשר לרוב הודעות על שמותיהם של לוחמים מותרות לפרסום בסביבות השעה 06:00.

דובר צה"ל מזכיר: "מאחורי השמועות יש משפחות"

זמן מה לאחר מכן תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל, יצא בעדכון רשמי ומסר פרטים נוספים על האסון הכבד. הוא תיאר את השתלשלות האירועים, הבטיח כי יבוצע תחקיר מעמיק, והסביר כי בשעות הקרובות יותרו לפרסום שמותיהם של כלל הנופלים לאחר שהמשפחות עודכנו. הגרי גם התייחס לשמועות הרבות שנפוצו ברשתות החברתיות בשעות הערב, כאשר משתמשים רבים דיווחו על אסון שהתרחש בעזה, הכולל נפגעים ופצועים.

חיילי צה"ל בחאן יונס, עזה

חיילי צה"ל בחאן יונס, עזה צילום: דובר צה"ל

"אנו ערים לחרושת השמועות שהייתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה לבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת רק לאחר שאנו מעדכנים את המשפחות, וכך נמשיך לעשות". עוד הוסיף: "מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר. אני קורא לכם לנהוג באחריות וברגישות נמנע מלהוסיף כאב על כאבן".

באסון נפלו חיילי מילואים, ודובר צה"ל התייחס גם לכך: "למלחמה מחיר כואב וכבד מאוד. אנשי המילואים המסורים, אשר התייצבו לדגל, הקריבו את היקר מכל, למען ביטחון מדינת ישראל וכדי שאנחנו כולנו נוכל לחיות כאן בביטחון".