מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיפורו של סדריק גרין שנפל בעזה: מתיקים פליליים למצטיין אלוף

אחרי שעבר דרך לא פשוטה, רב-סמל במילואים סדריק גרין ז"ל לא ויתר לעצמו והפך למפקד מצטיין בגבעתי. הוא קיבל את הצטיינות אלוף פיקוד הדרום ואמש נפל באסון הקשה בעזה | סיפורו של גיבור

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/24 10:36 יג בשבט התשפד

סיפורו של סדריק גרין שנפל בעזה: מתיקים פליליים למצטיין אלוף
סדריק גרין ז"ל, צילום: דובר צה"ל

21 לוחמים נפלו באסון הכבד אמש ברצועת עזה, ואחד הנופלים הוא רב-סמל במילואים סדריק גרין מתל אביב, בן 23, שהפך מנער שמסובך בפלילים ללוחם מצטיין. בכתבה שפורסמה עליו באתר גבעתי בחודש אפריל 2021, מספר גרין את סיפורו המופלא.

ההסתבכות: "לא היה אכפת לי מה יקרה מחר או מחרתיים, רק מה אני עושה היום"

מוצאו של גרין מהפיליפינים, כאשר אביו הוחזר לארצו כשהוא בן שנתיים. "היה לא פשוט בשביל אמא, לגדל ילד לבד בארץ שהיא בקושי מכירה. עד היום קשה לה לדבר עברית. היא הייתה עובדת כמנקה, יוצאת מוקדם בבוקר וחוזרת מאוחר בערב, ולא הייתי פוגש אותה. רוב הזמן הייתי לבד", הוא סיפר. "העדפתי ללכת לעבוד בגלידריה, במשלוחים, כדי לנסות לעזור בבית", שיתף גרין בעיסוקיו בזמן שהיה אמור ללמוד בבית הספר. זמן קצר אחר כך החל לעסוק בפעילויות בלתי חוקיות ונפתחו לו תיקים במשטרה, "לא היה אכפת לי מה יקרה מחר או מחרתיים, רק מה אני עושה היום. לא חשבתי בכלל על הצבא".

סדריק גרין ז"ל

סדריק גרין ז"ל | צילום: דובר צה"ל

נקודת השבר הגיעה ערב אחד, כששוטרים באו לעצור אותו בגין אלימות, ואמו פתחה את הדלת. "ביקשתי שהיא לא תראה איך אוזקים אותי. היא התחילה לבכות. פתאום ראיתי כמה אני מקשה עליה, גם ככה היא פה לבד. אמרתי 'אני רוצה לשנות את עצמי, ולגרום לה להתגאות בי'". כשהגיע הצו הראשון, הרגיש סדריק שזאת בדיוק ההזדמנות להגשים את מה שהבטיח לעצמו, ולשנות את דרכיו. "הבנתי שזה הצ'אנס שלי לעשות מה שהאמנתי בו פעם - להגן על המדינה", הוא מספר בגאווה, "האמנתי שזה ישנה אותי ויאפס אותי ויגרום לאמא להתגאות, שבחרתי בקרבי'".

הצטיינות מפקד פיקוד דרום: "חשבתי שעובדים עליי בטלפון"

למרות הקשיים שנבעו מהתיקים הפליליים בהם היה מסובך, קצין שהקשיב לסיפור שלו החליט לאשר לו לעלות לאוטובוס ולהתגייס לגבעתי. "היה לי קשה מבחינת משמעת. כשנותנים לי הוראות אני מיד רוצה להתווכח ולהגיד 'לא בא לי'", הוא סיפר על הטירונות. גרין סיים את המסלול, קיבל את הכומתה הסגולה יצא לקורס מ"כים וקורס סמלים בכירים - וקיבל גם את הצטיינות מפקד פיקוד דרום.

סדריק גרין ז"ל

סדריק גרין ז"ל | צילום: דובר צה"ל

"בהתחלה לא האמנתי, חשבתי שעובדים עליי בטלפון. חשבתי 'משהו פה לא הגיוני, אפילו בבית ספר לא קיבלתי הצטיינות, אז פה? אמא הייתה מאוד גאה. זה מה שרציתי לעשות מההתחלה, שהיא תתגאה בי. היא אמרה לי שהיא ממש מתרגשת, ושהיא בעצמה רואה את השינוי שאני עברתי. אני מרגיש שהצלחתי".

"אני אומר לחיילים שלי את מה שהייתי אומר לעצמי הצעיר אם הייתי יכול - לא להיות פזיז, לא ללכת על מה שקל"

גרין אמר עוד בכתבה: "הרבה חיילים אומרים 'קשה לי, אי אפשר'. אני תמיד אומר 'אפשר, בטח שאפשר, תמיד אפשר'. אני נותן דוגמאות ממה שאני חווה וחוויתי. כשהייתי צעיר חיפשתי דרך קלה, ומאוד מהר מצאתי את עצמי בבור עמוק. אני אומר לחיילים שלי את מה שהייתי אומר לעצמי הצעיר אם הייתי יכול - לא להיות פזיז, לא ללכת על מה שקל. אין קיצורי דרך. זה מה שאני רוצה שהם ידעו, יחד עם ההבנה שתמיד יש תשובה למה שאנחנו רוצים לעשות, גם אם זה הכי מסובך".