יועז הנדל מציע: הקמת עיר אוהלים מחוץ לרצועה

השר לשעבר שלחם בעזה מציע תכנית פעולה בת שבעה שלבים להתמודדות עם עזה: "האסטרטגיה מאחורי ההצעה הזאת היא יצירת פחד. פשוט וצלול. גביית מחיר כבד שמטרתו יצירת פחד אצל האויב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 09:19 יג בשבט התשפד

יועז הנדל מציע: הקמת עיר אוהלים מחוץ לרצועה
יועז הנדל, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

השר לשעבר יועז הנדל עלה על מדים ולחם בעזה, ובימים האחרונים הוא שוחרר ממילואים ויצא חזרה אל העורף. אמש (ב'), עוד לפני פרסום פרטי האסון הנורא, כתב הנדל כי "אנחנו ביום קשה", והציע תכנית פעולה בת שבעה שלבים להתמודדות עם עזה.

"מאז שעזבתי את עזה, אני מסתובב בין משפחות שכולות ובתי חולים. אנחנו משלמים מחיר כבד על המלחמה, דור הניצחון ראוי שהדרג המדיני יתייחס ברצינות לתפקיד שלו. האחראים ילכו אחרי, גם אם הם לא מבינים עכשיו, ומכיוון שמתחילת המלחמה ההנהגה צומחת מלמטה ובממשלה לא מנהלים דיונים (אפילו סודיים) אני רוצה להציג מה בעיני צריך לעשות, מעשה צבאי ומדיני כדי לממש את הרוח הגדולה של דור הניצחון לשדה הקרב", כתב.

יועז הנדל

יועז הנדל ברצועה | צילום: צילום מסך

התכנית של יועז הנדל:

  • 1. לחץ על קטאר, בכל ההבטים, כולל פעולות אגרסיביות. הם המממנים של החמאס. יש מחיר לכל דבר.
  • 2. הפסקת העברת סחורות וסיוע לרצועת עזה. סגירה הרמטית של ציר המרכז. תושבי הצפון לא יחזרו לביתם. לחץ עד לשחרור של החטופים.
  • 3. כניסה לכל הדרום. לשם כך: בניית מחנה אוהלים מחוץ לרצועת עזה. אזור כרם שלום מזרח. לקרוא לכלל הפלסטינים לעזוב את הדרום למחנה החדש. בידוק של כל העוברים במעבר כרם שלום. מחנה אוהלים ענק לשנה הקרובה. כל סיוע בינלאומי, רפואי ומזון יגיע לשם בלבד. הכרזה על שנת נקיון בדרום הרצועה.
  • 4. שטח השמדה אווירי לכל מי שלא יצא מכרם שלום.
  • 5. פירוז הרצועה מאמל"ח ותת קרקע.
  • 6. שטח ההגנה ברצועת עזה בצפון ובדרום בין קילומטר וחצי לשני קילומטר. קו הגנה נושם שיהפוך לאדמה חקלאית לטובת הקיבוצים שנפגעו.
  • 7. החזרת החטופים, ניהול מו"מ מתמיד על כל צעד והפעלת אש. כל צעד יכול להתמהמה תמורת החזרת חטופים.

האסטרטגיה מאחורי ההצעה הזאת היא יצירת פחד

השר לשעבר כתב: "האסטרטגיה מאחורי ההצעה הזאת היא יצירת פחד. פשוט וצלול. גביית מחיר כבד שמטרתו יצירת פחד אצל האויב. הבנה ב50 השנים הבאות שמתקפה על ישראל היא אירוע שלא ניתן להכיל את תוצאותיו".

"החלק השני של תפיסת הביטחון הוא אחדות. לא צריך להכביר במילים. כאשר אנחנו מפוררים אנחנו חלשים. אנחנו במלחמה קשה שבני הדור שלי לא ידעו מעולם, אך גם צודקת מאין כמוה. יש רוח אדירה בכוחות הלוחמים, צריך לתרגם אותה. ננשוך שפתיים, נרים את הראש, נמשיך עד שתושבי ישראל יחיו בבטחה. עם ישראל חי", סיים.