לפיד בהצעה לנתניהו: "בא נצא לדרך חדשה"

ראש האופוזיציה בהצעה לראש הממשלה: "במקום מריבות בזמן מלחמה. במקום כל הפוליטיקה בוא נשב, אתה ואני, ונסגור תאריך לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/24 14:50 יב בשבט התשפד

לפיד בהצעה לנתניהו: "בא נצא לדרך חדשה"
לפיד ונתניהו, צילום: Flash90

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הזמין היום (ב') בפתח ישיבת סיעת יש עתיד את ראש הממשלה נתניהו להיפגש עימו ולקבוע יחד תאריך לבחירות. "אני רוצה לשלוח מפה הצעה לראש הממשלה. במקום מריבות בזמן מלחמה. במקום כל הפוליטיקה, יש לי הצעה לבנימין נתניהו: בוא נשב, אתה ואני, ראש הממשלה וראש האופוזיציה, ונסגור תאריך לבחירות" אמר.

"נסגור בינינו תאריך לבחירות, נצא לדרך חדשה"

לפיד הזמין את נתניהו במהלך ההצהרה לקבל החלטה משותפת על האופן שבו יתקיימו הבחירות. "נשב, נסגור תאריך לבחירות, נסגור כללי משחק, נסגור בינינו איך לנהל את זה בשביל שזה לא יפגע במאמץ המלחמתי" הצהיר. לסיום חתם לפיד: "מר נתניהו, בוא נשב, נסגור בינינו תאריך לבחירות, נצא לדרך חדשה".

דיווחים כי בלינקן שוחח עם לפיד מאחורי גבו של נתניהו

כזכור, בסוף השבוע דווח ברשת NBC מפי בכירים אמריקאים כי במסגרת התכנונים ליום שאחרי המלחמה בעזה ביידן החליט לקדם תוכנית לשיקום רצועת עזה בציר עוקף נתניהו ולדון בה עם גורמים פוליטיים שלהערכתו יתפשו את השלטון ביום שאחרי. במסגרת המגעים, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ועוד ארבעה מנהיגים ערבים נוספים התחייבו למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן כי יקחו אחריות על שיקום רצועת עזה, בתנאי שישראל תאפשר לפלשתינים להקים מדינה.