מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שלושה לוחמים נפלו בקרבות - מתקפה עוצמתית על חאן יונס

שלושה חללים בקרבות בדרום הרצועה: סמג"ד, מ"פ ומ"מ | צה"ל הודיע רשמית: פתחנו במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס - עשרות מחבלים חוסלו | נתניהו נפגש עם משפחות החטופים: "יש יוזמה שלנו, ולא אפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/24 10:16 יב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 22/01/24 19:04

שלושה לוחמים נפלו בקרבות - מתקפה עוצמתית על חאן יונס
הלוחמים שנפלו, צילום: דובר צה"ל

19:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של חללים מגדוד 202 בחטיבת הצנחנים שנפלו בקרב בדרום רצועת עזה: רס"ן דוד נתי אלפסי, בן 27 מבאר שבע, סמג"ד ב', רס"ן איליי לוי, בן 24 מתל אביב, מפקד פלוגה, וסרן אייל מבורך טויטו, בן 22 מבית גמליאל, מפקד מחלקה. הלוויתו של סרן אייל טויטו תיערך היום (ב') בשעה 22:00, בבית העלמין ביבנה.

צה"ל הודיע רשמית: פתחנו במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס

18:00 | צה"ל הודיע הערב רשמית כי החל במתקפה משולבת של ארבעה חטיבות על מערב חאן יונס. לוחמי הקומנדו, הצנחנים, חטיבה 7 וגבעתי מכתרים את מחנה הפליטים חאן יונס וכעת החלו גם בתמרון אל תוך המחנה. במתקפה אווירית נרחבת שקדמה לתמרון יצאו מספר גלי תקיפה וחוסלו יותר מ- 50 מחבלים. המתקפה צפויה להימשך בימים הקרובים ומטרתה לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס באזור.

14:15 | ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נציגי משפחות החטופים במשרד ראש הממשלה ושוחח עימם. נתניהו הבהיר למשפחות כי "בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס. ראש הממשלה הוסיף: "אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם". עם זאת נתניהו ציין כי קיימת יוזמה אחרת של ישראל, אך סירב לפרט.

14:00 | ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר ההגנה הצרפתי וציין כי ישראל עדיין ממתינה להוכחה כי התרופות שהועברו לעזה הגיעו לחטופים. בפגישה דנו הצדדים בהרחבה על הסוגיה הלבנונית. נתניהו הדגיש שהצורך להרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול מהווה יעד לאומי של מדינת ישראל, על בסיס עקרונות החלטת מועצת הביטחון 1701. ראש הממשלה הבהיר כי יעד זה יכול להתממש בדרכים דיפלומטיות או בדרכים אחרות.

לחימת צה"ל ברצועת עזה נמשכת

12:00 | בשבועות האחרונים צוות הקרב של חטיבת כפיר פועל במרחב ח'אן יונס, זאת לראשונה מאז הוקמה החטיבה. במהלך הלחימה הכוחות חיסלו עשרות של מחבלים, פשטו על עשרות תשתיות טרור והשתלטו על מפקדות של ארגון הטרור חמאס. הכוחות איתרו בקסבה שבשכונת 'בני סוהילה' בח'אן יונס אמצעי לחימה רבים, נשקים, מטענים, רימונים, מחסניות ורקטות. באחת הפשיטות נמצאה והושמדה מחרטה ביתית ששימשה ליצירת כלי נשק.

החטיבה מתמרנת בפעם הראשונה עם כוחות שריון, אוויר והנדסה

עם תחילת התמרון הקרקעי, כוחות החטיבה החלו לפעול במרחב צפון הרצועה בשכונת שאג'עייה ולאחר מכן בדרום בח'אן יונס. כאמור, זוהי הפעם הראשונה שהחטיבה מתמרנת בשיתוף עם כוחות השריון, האוויר וההנדסה, פעלו כתף אל כתף בקרבות פנים אל פנים מול מחבלים, מעל ומתחת לקרקע.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה,, צילום: דובר צה"ל

09:35 | במסגרת פעילות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' הלילה במרכז רצועת עזה חוסלה חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות. בהמשך, זוהו מספר מחבלים שניסו לארוב ללוחמים במרחב ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים.

בצפון רצועת עזה, כוחות מצוות הקרב של חטיבה 5 זיהו חוליית מחבלים חמושים. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מחבל אחד, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את יתר המחבלים ומטוס קרב שהשמיד את המבנה הצבאי בו פעלה החוליה.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

פיצוץ עז נשמע באיראן

08:50 | לפי דיווחים זרים, פיצוץ עז נשמע במחוז סמנאן באיראן.

הותר לפרסום: חלל צה"ל נוסף

אמש הותר לפרסום כי סמ"ר שי לוינסון, בן 19, מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור. שי נחטף בגבול עזה בזמן שפיקד על הטנק שלו בשבעה באוקטובר, נרצח וגופתו נחטפה.