מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר התקשורת במתקפה: "גזרות הקיצוצים מהמלחמה כנראה פסחו על התאגיד"

בעקבות הפרסומים על סכומי העתק שמשלם התאגדי על כל פרק בתוכנית של גיא רולניק, שר התקשורת, שלמה קרעי שלח מכתב לרואי החשבון של התאגיד ותקף: "דווקא בתקופת קיצוצים: התאגיד נוהג בפזיזות בכספי ציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 22:11 יא בשבט התשפד

שר התקשורת במתקפה: "גזרות הקיצוצים מהמלחמה כנראה פסחו על התאגיד"
ח"כ שלמה קרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחד העיתונאים החזקים בישראל הוא גיא רולניק, ממקימי עיתון דה-מרקר וסגן המו"ל של קבוצת "הארץ". היום (א') עולה סדרה חדשה שלו בתאגיד השידור, סדרה בשם "דו"ח רולניק"- פרסום של "גלובס" דיווח כי תאגיד השידור הציבורי השקיע כ-600 אלף ₪ לפרק בתוכנית החדשה- סכום עצום בכל קנה מידה.

בעקבות הפרסום, פנה שר התקשורת מהליכוד, ד"ר שלמה קרעי לרואי החשבון המבקרים של התאגיד בדרישה לעריכת ביקורת מיוחדת ולמסירת מידע בעניין תאגיד השידור הישראלי, קרעי צייץ כי: "מצויים אנו בתקופה משקית קשה, הנגרמת בשל המלחמה שהתרגשה עלינו. כמעט כל גופי הממשלה נדרשו לקיצוצים משמעותיים בתקציביהם, אולם גזרות אלו פסחו על התאגיד. חרף זאת, אין זה סביר שהתאגיד- אף בשגרה, לא כל שכן בתקופת קיצוצים- ינהג בפזרנות בכספי הציבור שהופקדו בידיו".

המכתב של קרעי

המכתב של קרעי צילום: ללא

גם העיתונאי עמית סגל שיתף את הסכום הגבוה והביע פליאה: "600 אלף שקל לפרק על חשבוננו בתאגיד בשביל תכנית לגיא רולניק מדה מרקר. אני מבין שהקריאות של עיתונו לקיצוץ בתקציבי הממשלה בזמן מלחמה ולעצירת הבזבזנות נעצרו כשזה נוגע לעצמו. אלה סכומים בלתי נתפסים אפילו בטלויזיה מסחרית". בטוויטר הוא כתב עוד: "600 אלף שקל על חשבוננו לאביר ההתייעלות הציבורית רולניק - זה כספים קואליציוניים או בבסיס התקציב?".