מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש ישיבת איתמר סופד לתלמידו שנפל בקרבות בעזה: "אחד מעמודי התווך בישיבה"

הרב יהושוע ואן דייק, סופד לתלמידו, אוריאל סילברמן שנפל בקרב ברצועת עזה: "נפילתו היא התגלמות 'במעלות קדושים וטהורים' כפשוטו, לא רצו לגייס אותו לקרבי אך הוא התעקש, התגייס עם כולם ואף יצא לקורס מפקדי טנקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 18:42 יא בשבט התשפד

ראש ישיבת איתמר סופד לתלמידו שנפל בקרבות בעזה: "אחד מעמודי התווך בישיבה"
אוריאל סילברמן ז"ל, צילום: ישיבת ההסדר איתמר

הרב יהושוע ואן דייק, ראש ישיבת ההסדר באיתמר, סופד לתלמידו אוריאל אביעד סילברמן הי"ד, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה ביום שישי האחרון: "אוריאל לא ויתר לעצמו בשום תחום’ לא בלימוד, לא בהכנה לצבא ולא בנכונות לשרת ולהיהרג על קידוש ה'. נפילתו היא התגלמות 'במעלות קדושים וטהורים' כפשוטו".

רבו של אוריאל ראש ישיבת ההסדר הרב יהושוע ואן דייק ספד לתלמידו: "אוריאל לא היה מהבחורים הלמדנים ובתחילת הדרך בישיבה היה לו מאוד קשה עם הקצב, אך אף פעם לא ויתר לעצמו. מבחינה חברתית הוא היה אחד מעמודי התווך במחזור ובישיבה בכלל והיה לו חיבור מיוחד עם אנשים. כאחראי מטבח אוריאל פשוט תפעל כל דבר שזז והיה אופה מפעם לפעם עודות ועוגיות לכולם. בערבי לימוד בבתיהם של הר"מים, תמיד נשאר אחרון כדי לעזור ולנקות, אפילו שעבד הכי קשה לפני כן. אוריאל אהב תורה והוקיר רבנן".

"חיפש בכל דרך להיות משובץ בתפקיד משמעותי"

"בהתחלה לא רצו לגייס אותו לקרבי בגלל עודף משקל ", נזכר הרב ואן דייק, "אך הוא התעקש והתגייס לשריון עם כל המחזור. כך היה גם לפני היציאה לקורס מפקדי טנקים. הוא הפעיל את כל מי שצריך עד שלבסוף הצליח להתגייס ובסוף אף אחד למפקד מעולה. כשהתחילה הלחימה בעזה חיפש בכל דרך להיות משובץ בתפקיד משמעותי, ואף הצליח להביא את כל החבר'ה שהיו איתו בסדיר שלחמו יחד בגבורה".

אוריאל הותיר אחריו זוג הורים, בת זוג וחמישה אחים ואחיות. אוריאל, בן להורים שעלו מדנמרק ומשווייץ הוא בוגר מחזור כ"א של ישיבת ההסדר איתמר והרביעי מקרב בוגריה שנפלו במלחמת 'חרבות ברזל'. סילברמן למד ארבע שנים בישיבה וממש לאחרונה סיים את מסלול ההסדר, עוד בטרם שובץ ליחידת מילואים. עם פרוץ המלחמה, היה נחוש לקבל זימון למילואים ותחילה שובץ בהגנת ישובים בשומרון, אך נאבק כדי לשרת בעזה ושובץ כלוחם בגדוד 7421 ב'חטיבת קרייתי' (4).