עצים במקום חיים: משפחות נופלי הנובה הגיעו לזירת הרצח

לקראת ט"ו בשבט הגיעו משפחות של הנרצחים במסיבת הנובה לאתר המסיבה ונטעו עצים לזכר יקיריהן | בין המשפחות שהגיעו: משפחתה של מפל אדם ז"ל, משפחתה של שני לוק ז"ל, יורם יהודאי ז"ל ועוד רבים

חדשות כיפה חדשות 21/01/24 15:58 יא בשבט התשפד

עצים במקום חיים: משפחות נופלי הנובה הגיעו לזירת הרצח
שטח הנובה, צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן בפסטיבל הנובה בטבח בשבת השחורה הגיעו לחניון רעים כדי לקחת חלק במבצע מיוחד של קק"ל להתחדשות עוטף ישראל, במסגרתו נטעו יחד עם עובדי קק"ל עצים חדשים לזכרם במתחם בו אירע הטבח הנורא בו נרצחו 364 מאזרחי ישראל ועוד 40 מהמבלים נחטפו לעזה, כחלק מאירועי ט"ו בשבט של קק"ל שהחל השבוע.

בין המשפחות שהשתתפו באירוע: ריקארדה לוק, אמה של שני לוק ז"ל, שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בעזה. יונה אדם, אמה של מפל אדם ז"ל שנרצחה במסיבה ברעים. יורם יהודאי, אביו של רון יהודאי ז"ל שנרצח במסיבה בנובה בזמן שהתחבא במכולה. שרון גרציאני, אחותו של מאור גרציאני ז"ל שנרצח במסיבה ברעים.

משפחות הנופלים

משפחות הנופלים צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

משפחתה של מפל אדם ז"ל

משפחתה של מפל אדם ז"ל צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

פרוייקט ההנצחה

פרוייקט ההנצחה צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי סיכמה: "ב-7 לאוקטובר, מדינת ישראל חוותה את אחד הימים האפלים ביותר מאז היווסדה. חניון רעים, שהיה מקום שוקק חיים עם מאות אלפי מטיילים המבקרים בו מדי שנה, הפך לזירת טבח נוראית. ההיסטוריה של עם ישראל היא לא רק תולדות הפרעות אלא תולדות התקומות. בט"ו בשבט הזה אנו מעבירים מסר של צמיחה מחדש ותקווה - נקום מעפר ונצמיח חיים ברעים ובכל עוטף ישראל. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, גם הפעם נתאושש ונצמיח חיים חדשים".

מירב ודורון מדר, שבאו היום לנטוע לזכר בנם שחק יוסף מדר, בן ה-26 "הכל פוסיבול, שחק הוא אח לעוד חמישה אחים ואחיות, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון לניהול מלונאות ותיירות היה תלמיד מצטיין, לוחם בחטיבת הנחל. באנו היום לטעת עץ להנצחתנו שיפרח ויגדל וכמו שהוא היה מלא בחיים, אהבה, אור ושמחה. אנו מקווים לראות את העץ, חזק ופורח, משתרש באדמה".