יהורם גאון חושב שהפוליטיקאים מתנהגים כמו בגן ילדים

המוסיקאי הוותיק נזכר בימי ילדותו, ומשווה בין פעילות חברי הכנסת ואנשי התקשורת באולפנים, להתנהלות בגן הילדים. "הם מדברים דרכינו כדי שנדע שהמצב הקיים הוא לא בגללם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 14:55 יא בשבט התשפד

יהורם גאון חושב שהפוליטיקאים מתנהגים כמו בגן ילדים
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המוסיקאי ואיש התקשורת יהורם גאון, פרסם בשבוע שעבר בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שמזהיר על מצב התקשורת במדינה, ומשווה את המצב באולפנים להווי החברתי בגן הילדים. "כשהיינו ילדים קטנים בגיל הגן", פותח גאון, "לילד השנוא עלינו קראנו 'צ'ילבה'. כשרצינו לומר לו משהו היינו עושים זאת דרך ילד שלישי. 'תגיד לו', היינו אומרים לאחד הילדים שעמד במקרה על יד המנודה. 'תגיד לו שהוא לא בן אדם', שיתבייש'. ה'צ'ילבה' היה אומר לילד שבאמצע 'תגיד לו שהוא סתם סמרטוט, ואם אני רוצה אני יכול לתת לו מכה, אבל עכשיו לא בא לי'".

יהורם גאון: "הפוליטיקאים לא מדברים אחד עם השני ישירות"

"למה נזכרתי בגיל הגן?", ממשיך גאון, "כי זה מה שעושים לנו מדי ערב גדולי האומה המבוגרים בטלוויזיה. הם מדברים אלה עם אלה, מוסרים מסרים אחד לשני, אבל דרכנו. חס וחלילה לא אחד אל השני ישירות, זה בלתי אפשרי, כי הם 'צ'ילבות', הם לא מדברים ביניהם. לדוגמא, הם אומרים בטלוויזיה - 'מה שחשוב עכשיו יותר מכל זו אחדות'. למי הם אומרים זאת? לנו!"

"תודה רבה", המוסיקאי כותב, "אז למה הם אומרים זאת לנו? למה לא ישירות למי שהם מתכוונים לומר לו זאת? 'אם אין מדיניות של אחרֵי, זה פוגע בפעולה הצבאית ומשבש את ההמשך' אומר צ'ילבה אחד לשני. ברצון שדרכנו זה יעבור לכתובת האמיתית. למה הם לא מדברים ביניהם? למה אנחנו משמשים הילד של האמצע שאומרים לו 'תגיד לו תגיד לו'?".

יהורם גאון: "הם לא רוצים שנחשוב שהמצב הרע שקיים הוא בגללם"

ישיבת הממשלה

ישיבת הממשלה, צילום: דוברות רה"מ

גאון מסיים: "אולי הם מדברים דרכנו, דווקא כדי שנדע שהמצב הרע שקיים הוא אינו בגללם, אלא בגלל ההוא שמולם על המסך, מעבירים אליו מסרים דרכנו. זה מביך שאתם אומרים לנו בטלוויזיה על 'צו השעה זו אחדות' ואתם מתנהגים בדיוק ההיפך. כשזה קורה בגן הילדים זה נחמד ונסלח, אך כשזה קורה בהנהגת מדינה, זה גורלי ומסוכן עד אימה".