הכספים יועברו לרשות הפלשתינית: "מאפשרים עוד פעם את מימון החמאס"

סערת הכספים לרשות הפלשתינית בעיצומה עם אישור המתווה בקבינט. עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר טענה כי גם העברת הכסף לצד שלישי לא תמנע את מימון החמאס, והצהירה כי הרשות תיכנע מעצמה כי היא "לא יכולה בלעדיו"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 21/01/24 12:15 יא בשבט התשפד

הכספים יועברו לרשות הפלשתינית: "מאפשרים עוד פעם את מימון החמאס"
עזה, אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

סאגת הכספים לרשות הפלשתינית נמשכת, כשהיום (א') אישר הקבינט הבטחוני את מתווה העברת הכספים המוקפאים לרשות. על פי המתווה, הכספים יועברו לחשבון נאמנות בנורבגיה, ומשם יועברו לפלשתינים כשלישראל האפשרות להקפיא את הכספים במידה ובצד השני לא יעמדו בפרטי ההסכם, ויעבירו כספים לחמאס.

כזכור, לפני כחודשיים הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלשתינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. בתגובה סירבה הרשות לקבל את הכספים המקוזזים, והם הוקפאו.

"אנחנו מאפשרים עוד פעם את מימון החמאס"

לעו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון "שורת הדין" אשר נלחם בארגוני טרור בארץ ובעולם, הדבר לא עובר חלק בגרון. בשיחה עם חדשות כיפה היא אמרה בנחרצות: "זה פשוט אבסורד. מה זה להעביר לצד שלישי שיקפיא? אנחנו ממשיכים עם אותה תובנה של לממן את החמאס בעזה, כי כל יתר הכספים הרשות הפלשתינית מעבירה לעזה".

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, צילום: שורת הדין

"אז נניח ה- 150 מיליון שקל האלה שממש צבועים 'חמאס' היא לא תעביר" דרשן לייטנר מדגישה, "אבל יתר הכספים הרשות משלמת לתשתיות בעזה, לחשמל בעזה, לעיריות בעזה- דברים שחמאס היה אמור לשאת בהם. ובכך מפנה לחמאס את כל הכספים שלו לבניית מנהרות ולאגירת אמצעי לחימה, אז אנחנו יוצאים כאילו אנחנו מאפשרים עוד פעם את מימון החמאס".

מה יקרה אם הכספים לא יועברו לרשות?

היא מספרת כי לפני מספר שנים הצהירה הרשות כי לא תקבל כספים מארצות הברית, ונכנעה אחרי שנה אחת בלבד. "אז כמה הם יגידו לנו לא? הרשות הפלשתינית בסוף צריכה את הכסף. ארצות הברית מעבירה לרשות 600 מיליון דולר בשנה, ישראל מעבירה לרשות שני מיליארד דולר בשנה. אז אם הרשות נכנעה כעבור שנה ובאה, וחיזרה על הפתחים, וביקשה לקבל שוב את הסיוע האמריקני כי היא לא יכולה בלעדיו, תארי לך כמה זמן ייקח לה בשביל לחזר על הפתחים שוב ולפנות אל מדינת ישראל, ולבקש להמשיך ולקבל את כספי המיסים. זהו, לא צריך להירתע ולא צריך לחשוש" מסכמת דרשן-לייטנר.