גלנט לא מוותר לחרדים: זה האיש שידאג לגיוס בני הישיבות

על אף הציפיות הגבוהות מגיוס החרדים עקב המלחמה, המספרים שנרשמו מאכזבים למדי. אבל במערכת הביטחון לא אומרים נואש וממנים פרוייקטור חדש לגיוס ושילוב חרדים בצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 09:45 יא בשבט התשפד

גלנט לא מוותר לחרדים: זה האיש שידאג לגיוס בני הישיבות
חרדים בלשכת גיוס, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

בתחילת המלחמה הייתה אופטימיות גבוהה בצה"ל בכל הנוגע לגיוס חרדים ונטען כי ישנן "פניות רבות מקרב הציבור החרדי, בבקשה להתגייס מיידית כדי לתרום ללחימה". אך התברר כי המציאות לא ורודה כל כך. תוך שלושה חודשים התגייסו 188 חרדים בלבד. אבל שר הביטחון לא ויתר בקלות, ומינה פרויקטור חדש לגיוס החרדים.

הפרויקטור החדש: שילב חרדים בחיל האוויר

על פי הדיווח של מיכאל שמש, שר הביטחון יואב גלנט מינה בשבועות האחרונים את האלוף (במיל') אליעזר שקדי לתפקיד פרויקטור לגיוס ושילוב חרדים בצה"ל. שקד הוא ממקימי מיזם "שחר כחול" לשילוב חרדים בחיל האוויר שכיהן כמפקד החיל. המיזם נחשב להצלחה גדולה, וכעת מקווים בצה"ל לשחזר את ההצלחה ולהביא לגיוס מסיבי של חרדים.

על פי נתוני צה"ל שפורסמו, אלו הם נתוני גיוס חרדים למחזור דצמבר 2023: גדוד נצח יהודה, חטיבת כפיר - 114 מתגייסים, פלוגת תומר, חטיבת גבעתי - 34 מתגייסים, פלוגת חץ, חטיבת הצנחנים - 23 מתגייסים, פלוגת מגן נגב, חיל האוויר - 12 מתגייסים וחמישה מתגייסים שולבו במחלקת בני ישיבות בחטיבת גולני.