שר הציונות הדתית נחרץ: "צריך לנסות להגיע לתהליך מדיני"

שר העלייה והקליטה אופיר סופר טען כי לא היה נכון לצאת למלחמה בחזית הצפונית וכי נכון להגיע להליך מדיני. עוד טען כי נתניהו הוא "ראש ממשלה טוב מאוד" וכי הממשלה "עשתה רבות ביחס למה שצריך לתת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 09:02 יא בשבט התשפד

שר הציונות הדתית נחרץ: "צריך לנסות להגיע לתהליך מדיני"
אופיר סופר , צילום: דוברות הכנסת

השאלה הבוערת בישראל כבר שבועות היא מה יהיה על הצפון. זאת לאחר שבאופן יום יומי משוגרות רקטות מחיזבאללה לכיוון ישובי הצפון, שתושביהם מפונים כבר חודשים. שר העלייה והקליטה אופיר סופר אמר בראיון ל-103FM כי לדעתו "לא היה נכון לפתוח חזית צפונית בשלבים המוקדמים של המלחמה, ועכשיו אני חושב שצריך לנסות להגיע לתהליך מדיני".

אופיר סופר: "הממשלה עשתה רבות ביחס למה שצריך לתת"

"אני חושב שאנחנו צריכים להיות מרוכזים בשתי מטרות המלחמה, במה זה אומר הכרעת חמאס ובאיך משיבים את החטופים" אמר שר הציונות הדתית בראיון. "יש לי תחושה שהחלטנו לדלג על השאלות הקשות הללו. אני חושב שצה"ל הגיע להישגים מדהימים בשלושת חודשי הלחימה הללו, ודאי מהמצב הכל כך קשה שיצאנו ממנו, אבל הניצחון צריך היות מוחלט. צריך לדבר על פירוז הרצועה, וגם במקביל יש את המשא ומתן שצריך להגיע למצב בו תהיה בשלות מבצעית, ניצחון אבסולוטי זו שאלה שצריכה להישאל".

בתגובה לטוענים כי נתניהו צריך להתפטר עקב תפקודו במלחמה, הצהיר סופר: "ראש הממשלה הוא ראש ממשלה טוב מאוד, המצב שאנחנו נמצאים בו מאוד קשה. האתגרים רבים והממשלה עשתה רבות ביחס למה שצריך לתת. נכון להתעסק בהשגת המטרות ובהשבת המטרות. מדינה פלסטינית לא תקום. אני לא רוצה שתיכנס מחלוקת שאנחנו לא יודעים להתמודד איתה, הכי נכון וחשוב כרגע זה לנצח".