מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמישה כלובים אחרי קילומטר הליכה: המנהרה שבה הוחזקו עשרות חטופים | צפו

תא"ל דניאל הגרי חשף תיעודים מתוך מנהרה שבה הוחזקו עשרות חטופים: המנהרה רושתה במטענים ומנהרות הדף, בעומק של עשרים מטרים ואחרי קילומטר הליכה אותר חלל שבו ממצאים המעידים על שהייה של חטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/24 21:07 י בשבט התשפד

חמישה כלובים אחרי קילומטר הליכה: המנהרה שבה הוחזקו עשרות חטופים | צפו
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

"המנהרה רושתה במתקנים ובדלתות הדף"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף הערב (שבת) בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי כלוחמי צה"ל איתרו מנהרה שבה שהו עשרות חטופים. "במסגרת הלחימה בחאן יונס איתרנו מנהרה בה הוחזקו חטופים. הלוחמים איתרו את פתח המנהרה על בסיס מודיעין מדויק בביתו של מחבל חמאס בחאן יונס. הלוחמים נכנסו למנהרה נתקלו במחבלים וניהלו מולם קרב אשר בסופו המחבלים חוסלו. המנהרה רושתה במתקנים ובדלתות הדף שנועדו להגן על המחבלים ולמנוע התקדמות של חטופים".

המנהרה שבה הוחזקו חטופים

המנהרה שבה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

"מצאנו ממצאים המעידים על שהייה של חטופים"

הגרי המשיך: "בתוך המנהרה הזאת לא היו חטופים אלא שהו בה חטופים בעבר. לאחר כקילומטר הליכה במנהרה, בעומק של כ-20 מטרים מתחת לאדמה, הלוחמים מצאו חלל מרכזי שעל פי עדויות של חטופים שחזרו מעזה, אנחנו מבינים ששם שהוא רוב הזמן". עוד ציין דובר צה"ל: "בחלל הזה מצאנו ממצאים המעידים על שהייה של חטופים, ביניהם גם ציורים שציירה הילדה אמיליה אלוני בת החמש יחד עם חטופים נוספים".

ציורים שאותרו

ציורים שאותרו צילום: דובר צה"ל

"במנהרה הזו הוחזקו כ-20 חטופים בזמנים שונים"

הגרי הוסיף, כי בהמשך המנהרה אותרו חמישה תאי כליאה צרים, שבכל אחד מהם שירותים ומזרון והם סגורים בסורגים. "לפי העדויות שבידינו, במנהרה הזו הוחזקו כ-20 חטופים בזמנים שונים, בתנאים קשים ללא אור יום, באוויר צפוף, מעט חמצן ולחות נוראית שמקשה על הנשימה" אמר. הגרי ציין כי חלק מהחטופים שהוחזקו במתקן הכליאה שוחררו לפני כ-50 ימים אך חלקם עדיין מוחזקים בעזה וייתכן שבתנאים אף יותר קשים.

המנהרה שבה הוחזקו חטופים

המנהרה שבה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

לסיום סיכם הגרי: "לפני שהשמדנו את המנהרה, תיעדנו את המקום והכנסנו עיתונאים מכלי התקשורת הבינלאומיים כדי להראות לעולם עדות שאסור לשכוח. חמאס ביצע וממשיך לבצע פשעים נגד האנושות. מחזיק בחפים מפשע, ילדים, נשים, גברים, חלקם חולים, אנשים מבוגרים מאוד, בתנאים קשים ולא אנושיים".