עמית סגל חושף: מי באמת עומד מאחורי מחאת המילואימניקים?

קמפיין שיצא בשם המילואימניקים וקרא להתפטרות חברי הכנסת ולהפסקת השיח המפלג עורר את חשדו של עמית סגל. הפרשן חקר ומצא כי יוזמי הקמפיין הם מארגני המחאות בקפלן, וזעם: "אותה מחאה מחופשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/24 10:58 ט בשבט התשפד

עמית סגל חושף: מי באמת עומד מאחורי מחאת המילואימניקים?
עמית סגל, סרטון שובר שיאים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

התארגנות חדשה שקמה לפני כשבוע, טוענת כי היא כוללת מילואימניקים מכל רחבי הקשת הפוליטית הקוראים ל"הפסקת השיח המפלג על ידי לקיחת אחריות והתפטרות של כלל חברי הכנסת". אבל, כפי שעמית סגל חושף בטורו השבועי בידיעות אחרונות, הדבר אינו פשוט ותמים כפי שנראה.

מאחורי המחאה: שני יזמים בולטים במחאות בקפלן

פרשן חדשות 12 חקר את שורשי הקמפיין וחזר עם מסקנות: "כשקוראים את האותיות הקטנות מסתבר שאין כאן זעם על כל ה־120 אלא פשוט קריאה להקדמת הבחירות, המטרה הרגילה של אופוזיציה, מוסווית ברטוריקה א־פוליטית. מהדרג הצבאי, למשל, אין דרישה להתפטרות".

"שיטוט קצר מוביל לחשודים המיידים: חשבון הטוויטר של ההתארגנות כולל שני יזמים בולטים במחאת קפלן והדגלים השחורים. הם היו שותפים בהקמת האתר שריכז את פעילויות מחאת קפלן אשתקד. שניהם פעילים בעמותה של האלוף במילואים נמרוד שפר שהצהיר בראיון שהיה מסרב לפקודה לטוס לסוריה בשל השינויים במערכת המשפט".

ההפגנה בקפלן, הערב

ההפגנה בקפלן, אילוסטרציה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

המילואימניקים התאכזבו: "הציעו לנו תקציב עתק אם רק נוסיף דרישה להחלפת הממשלה"

המחאה משכה מילואימניקים רבים, עד שגילו את מה באמת עומד מאחורי הקמפיין: "מילואימניקים שיצאו מעזה מתוסכלים מהפער שבין רוח הלחימה ובין המתרחש בירושלים ובעורף נפגשו עם מארגני המחאה הזו. האסימון נפל להם די מהר: 'הציעו לנו תקציב עתק אם רק נוסיף דרישה להחלפת הממשלה'".

לסיום זועם סגל, "מגיעה לנו שקיפות: לא אותה מחאה מחופשת, פעם להפגנות נגד הקורונה, פעם נגד מערכת המשפט ופעם על המלחמה. בשש אחרי המלחמה, שייקח כל אחד את השלט שלו, ואת התחפושת ישאיר בבית".