מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ירי לגולן | נתניהו מזהיר: בחירות יפגעו קשות במאמץ המלחמתי

שלושה נפילות בגולן לאחר ירי מסוריה - ישראל תקפה בתגובה מטרות טרור במדינה | ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים מהקריה: "יש מי שטוענים באולפנים שאי אפשר לנצח. זה שקר גמור. אנחנו חותרים לניצחון מוחלט על החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 19:01 ח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 18/01/24 23:17

ירי לגולן | נתניהו מזהיר: בחירות יפגעו קשות במאמץ המלחמתי
נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

20:30 | אזעקה הופעלה ביישוב יונתן שבגולן. ממועצה אזורית גולן נמסר כי זוהו שלושה נפילות בשטחים פתוחים סביב היישוב. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, מסר מאוחר יותר כי ארגונים שפועלים יחד עם חיזבאללה שיגרו עשר רקטות משטח סוריה אך כאמור, בישראל זוהו שלוש נפילות בלבד. בתגובה לירי ישראל תקפה יעדי טרור מערבית למחוז דרעא שבדרום סוריה.

נתניהו: "המלחמה תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ה') במסיבת עיתונאים מהקריה להמשך הלחימה בחמאס: "בניגוד למה שאומרים המלחמה נמשכת בכל החזיתות ותימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות. זאת ההנחיה שלי, זאת ההנחה של הדרג המדיני לדרג הצבאי והם יבצעו עת המוטל עליהם". נתניהו הבהיר: "לצורך המלחמה העברנו תקציב עצום שיאפשר להם לעמוד במטרות המלחמה ולהשיג את הניצחון. אני אומר בפשטות וביושר הניצחון ייקח חודשים ארוכים".

"אני שומע קולות שמנסים להרפות את ידיהם של הלוחמים"

בהמשך דבריו, תקף ראש הממשלה: "בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם כדי להשלים את הניצחון על החמאס אני שומע קולות אחרים שמנסים להרפות את ידיהם. יש מי שטוענים באולפנים: 'אי אפשר לנצח'. אני דוחה זאת על הסף. ישראל בהנהגתי לא תתפשר על ניצחון מוחלט. לא רק להכות בחמאס, לא רק לפגוע בחמאס. ניצחון מוחלט".

"הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תפגע בביטחון ישראל לדורות"

נתניהו הזהיר: "הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תפגע בביטחון ישראל לדורות. הפסקת המלחמה לפני השגת המטרות תשדר מסר של חולשה שיעודד את אויבינו לחשוב שהם יוכלו לנו ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן.

לסיום הודיע ראש הממשלה: "לא נתפשר על ניצחון מוחלט שמחייב את חיסול ראשי הטרור והשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, את השבת חטופינו הביתה, שעזה תהיה מפורזת בשליטה ביטחונית מלאה של ישראל וישראל תשלוט על כל מה שנכנס לעזה".

נתניהו: "בחירות יפגעו קשות במאמץ המלחמתי"

ראש הממשלה נשאל במהלך מסיבת העיתונאים האם הוא מתנגד לקיום בחירות בעת הזו והשיב: "אתם רוצים באמצע המלחמה, להתחיל בקמפיינים של תעמולה, לאחוז איש בגרון רעהו? צריך להתמקד בהשגת הניצחון, יהיה זמן לפוליטיקה. אני מאמין שצריך לקיים את הקואליציה הזו. ללכת לבחירות זה חוסר אחריות, זה יפגע קשות במאמץ המלחמתי. מי שמייחל לזה - זה החמאס".