מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האקדמיה ללשון רומזת: בשלוש זכיות של ישראל באירוויזיון היו שירים עבריים לגמרי

בהחלטה שהתקבלה בתאגיד השידור הישראלי, השיר שייצג את ישראל חייב לכלול את השפה העברית במילותיו. האקדמיה ללשון העברית ברכה על המהלך והמליצה לשנה הבאה: "לא רק 'לכלול' מילים בעברית אלא לבחור בשירים עבריים מאל"ף ועד תי"ו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 09:49 ח בשבט התשפד

האקדמיה ללשון רומזת: בשלוש זכיות של ישראל באירוויזיון היו שירים עבריים לגמרי
האירוויזיון בישראל, צילום: כאן

ברקע המלחמה, החל תהליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024, כאשר השנה נכנסה דרישה מיוחדת שמופיעה בפעם הראשונה: השיר שייצג את ישראל חייב לכלול את השפה העברית במילותיו. האקדמיה ללשון העברית ברכה על המהלך וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "יישר כוח ל"כאן" תאגיד השידור הישראלי על ההחלטה לשלב מילים בעברית בשיר שייצג אותנו באירוויזיון!".

האקדמיה ממליצה: "לבחור בשירים עבריים מאל"ף ועד תי"ו"

‏‏‏עוד הוסיפו בקשה משלהם: "המלצתנו לשנה הבאה: לא רק 'לכלול' מילים בעברית אלא לבחור בשירים עבריים מאל"ף ועד תי"ו!". בהמשך הזכירו כי בשלוש מתוך ארבע הזכיות של ישראל בתחרות נציגינו בחרו בשירים עבריים לגמרי. "וכמובן בל נשכח את המילים העבריות 'אני לא בובה' של נטע כפרה עליה", סיימו בפרגון לזוכת האירוויזיון הקודמת שלנו, נטע ברזילי.

נטע ברזילי

נטע ברזילי, צילום: צילום מסך מפייסבוק

השיר הנבחר ייחשף בחודש מרץ

כזכור, השיר שייבחר לייצג את ישראל באירוויזיון ייחשף לציבור במשדר מיוחד שישודר בכאן 11 במהלך חודש מרץ הקרוב, לאחר שייבחר הנציג הישראלי בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", המשודרת בימים אלה בקשת. חצי הגמר הראשון ישודר ב-7 במאי, חצי הגמר השני ישודר ב- 9 במאי והגמר הגדול ישודר ב- 11 במאי בכאן 11.