מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חטיבת גבעתי פשטה על המרחב הדרומי ביותר בחאן יונס - חוסלו עשרות מחבלים

צוות הקרב של חטיבת גבעתי נלחם בחאן יונס במרחב הדרומי ביותר בו צה"ל נלחם במהלך המלחמה | ביממה האחרונה חיסלו כוחות צה"ל ברחבי הרצועה עשרות רבות של מחבלים, בין השאר 40 מחבלים בחאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 07:37 ח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 18/01/24 14:54

חטיבת גבעתי פשטה על המרחב הדרומי ביותר בחאן יונס - חוסלו עשרות מחבלים
לוחמי גבעתי הגיעו לנקודה הדרומית ביותר בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

13:30 | מיירט שוגר לפני זמן קצר במרחב הים האדום לעבר מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח ישראל, בשל כך, הופעלה אזעקת צבע אדום.
האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים. צה"ל עדכן כי מדובר בזיהוי שווא.

צה"ל תקף תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון. בנוסף צה"ל תקף מוקדם יותר היום במרחבים כפר כילא ומרג' עיון שבדרום לבנון. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה שנפלו בשטחים פתוחים.

12:30 | צוות הקרב של חטיבת גבעתי נלחם בחאן יונס כעת במרחב הדרומי ביותר בו צה"ל נלחם במהלך המלחמה. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בקרבות ובאמצעות ירי טנקים וסיוע אווירי. לוחמי צוות הקרב פשטו על המוצב של הגדוד הדרומי של חטיבת חאן יונס, "מוצב השוהדא" ועל משרדם של מפקד הגדוד ומפקדים נוספים. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה ומסמכים מודיעינים רבים וביניהם עשרות רימוני יד, רובי קלצ׳ניקוב, תחמושת ומחסניות, ציוד חפירה, משגרי, טילי RPG, מטענים ומסמכי ניהול לחימה. המוצב הגדודי כלל מתחם לאימונים בשטח בנוי ובשטח פתוח לצד משרדים מבצעיים ששימשו את מחבלי חמאס בחטיבת חאן יונס.

לוחמי גבעתי בחאן יונס

לוחמי גבעתי בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

08:45 | ביממה האחרונה חיסלו כוחות צה"ל ברחבי הרצועה עשרות רבות של מחבלים

בחאן יונס, הלוחמים הפועלים במרחב חיסלו ביממה האחרונה כ-40 מחבלים. בהכוונה מודעינית, לוחמי יחידת אגוז פשטו על בית מחבל ואיתרו בו עשרה רימונים, רובה מסוג קלאצ׳ניקוב, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים. עוד אותרו במרחב חאן יונס מחסניות, רימונים, רובים מסוג קלאצ׳ניקוב ומפות על ידי הכוחות. לוחמים מצוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו ארבעה מחבלים שהתקדמו לעברם באמצעות ירי טנק.

בצפון הרצועה, צוות הקרב החטיבתי 5 חיסל באמצעות כוח שריון שני מחבלים חמושים ששהו במארב כנגד כוחותינו. כמו כן, בוצעו מספר תקיפות מהאוויר באמצעות כלי טיס שתקף וחיסל מחבלים חמושים שהיוו איום על הכוחות, חלקם פעלו בסמוך לבית ספר בגזרה.

תיעוד מהלחימה בעזה

תיעוד מהלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

במרחב שכונת צברא, לוחמים מצוות קרב חטיבה 179 איתרו מטענים נגד טנקים, מטולי RPG, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים. בפעילות בצפון הרצועה, מכלול האש של חטיבת יפתח זיהה מחבלים ממלכדים רכב ונכנסים למבנה המוכר כשייך לפעילות גא"פ. זמן קצר לאחר מכן, בעת שיצא אחד מהמחבלים מהמבנה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבל וחיסל אותו. בהמשך, בוצע ירי לעבר הרכב, וההדף שיצר הפיצוץ מעיד על היותו של הרכב כרכב ממולכד.

08:38 | צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את דירת המחבל שביצע את פיגוע הירי בסמוך לתחנת משטרה בירושלים

אתמול (ד'), נמסרה הודעה על כוונת צה"ל להחרים ולהרוס את הדירה בה התגורר המחבל חאלד אלמוחתסב. המחבל ביצע ב-12 באוקטובר 2023 פיגוע ירי בסמוך לתחנת המשטרה "שלם" בעיר ירושלים. בפיגוע נפצעו שני שוטרים באורח אנוש וקל. באפשרות משפחת המחבל להגיש השגה נגד הכוונה להריסת הדירה.

6:00 | צה"ל פרסם תמונות חדשות מהלחימה בעזה

תיעוד מהלחימה בעזה

תיעוד מהלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

תיעוד מהלחימה בעזה

תיעוד מהלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל