מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מזהיר: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס למלחמה אפשרית בצפון במהלך תרגיל מילואים: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 20:00 ז בשבט התשפד

הרמטכ"ל מזהיר: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"
הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר היום (ד') בתרגיל כוחות מילואים בצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד האימונים וההכשרות, אלוף דוד זיני ומפקדים נוספים. במהלך הביקור התייחס לאפשרות שתפרוץ מלחמה בצפון הארץ. "אנחנו עושים עושים פרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון", אמר.

הרמטכ"ל בצפון,

הרמטכ"ל בצפון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: המטרה מאוד ברורה - להחזיר את התושבים לצפון

לאחר מכן המשיך: "יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה, רבים מהם רלוונטיים מאוד ללחימה בלבנון, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי".

חיילים בצפון,

חיילים בצפון, צילום: דובר צה"ל

"הסבירות לזה שהמלחמה בצפון קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר"

עוד התייחס למלחמה אפשרית בצפון: "אני לא יודע מתי המלחמה בצפון, אני יודע להגיד לכם שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, אני יודע להגיד לכם שאני חושב שאנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות, ניצחון, ביטחון עצמי אצלנו, ביטחון יורד אצלם, הרבה מאוד ניסיון, יכולות, הפתעות לייצר, התקדמויות שנעשו, מה שנשאר להתאמן ברצינות, רוח חזקה של האנשים, וכשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח".