לאחר שהשתלח בציונות הדתית חיים באר מתנצל: "לא ישן בלילה"

לאחר הסערה שעורר הסופר חיים באר כשטען שהציונות הדתית היא כמו סרטן בגוף האומה, כעת הוא מתנצל: "חטאתי, עוויתי, פשעתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 17:01 ז בשבט התשפד

לאחר שהשתלח בציונות הדתית חיים באר מתנצל: "לא ישן בלילה"
צילום: צילום מסך יוטיוב

הסופר חיים באר הוזמן לשיחה עם העיתונאי רוני קובן, במסגרת סדנת כתיבה שהתקיימה השבוע, שם חזר על אמירותיו מהעבר בהם הוא משווה את הציונות הדתית לסרטן בגוף האומה. רוני קובן לא הרגיש צורך לעצור את ההשתלחות. לאחר הסערה שעורר באר, כעת הוא כותב מכתב התנצלות: "לא ישן בלילה מהיגון שגרמתי להורים השכולים".

רוני קובן, צילום: צילום מסך

חיים באר: "בלעדי קיומה של הציוניות הדתית אין כל הצדקה לקיום של חברה ישראלית חילונית"

עוד אמר באר, כי: "החשבון שצריך להתקיים עם מהלכיה הפוליטיים של הציונות הדתית, שהא באמת ובתמים זו שנושאת על גבה את האחריות לזיקת העומק של החברה הישראלית אל היהדות שמתוכה צמחה ובתפקידה המרכזי בעתיד שהוא גורלי ודרמטי. כל חיי אני סבור כי בלעדי קיומה של הציוניות הדתית אין כל הצדקה לקיום של חברה ישראלית חילונית שניתקה עצמה ביודעין מהבסיס האם יהודי שלה".

"החשבון הזה הוא קריטי לקיומנו", טען באר, והוסיף סייג, לפיו: "החשבון הזה צריך להיעשות באחריות, במתינות, מתוך הקשבה הדדית, מתוך דו שיח ולא בסיסמאות, בהטחת אשמה ובבוטות".

"חטאתי, עוויתי, פשעתי"

לאחר מכן התנצל באר מעומק הלב: "וכאן אני מודה ומתוודה שחטאתי, שעוויתי, שפשעתי, הדברים בשמי שנאמרו במפגש סגור ושמתרוצצים ברשתות ומושמעים מפיהם של מעצבי דעת קהל ועיתונאים אמנם נערכו ושובשו והותאמו לצרכי ההתנגחות, ואם יורשה לי לומר "עשו עליי סיבוב", אבל לא בזה העניין אלא באמירה הפשוטה והישירה שאני מצטער בכל ליבי הן על הדברים והן על חלקי הדברים שלא היו צריכים להיאמר ובוודאי לא בדרך שנאמרו".

כזכור, העיתונאי עמית סגל לא יכל לעבור בשתיקה על הדברים המקוממים שאמר הסופר חיים באר על הציונות הדתית, ואמר: "אני מקווה שאחת המסקנות של המלחמה תהיה הקאה מהציבור של אנשים כמו חיים באר שמדברים באופן הבזוי ביותר על ציבורים שלמים, תוך השוואתם למחלות וטפילים. השנאה הפתולוגית שלו ושל כמה מחוללי שטנה מקצועיים צריכה לעבור מהעולם ואין זה משנה אם מדובר בסופר, פוליטיקאי או גנרל במיל'".

עמית סגל, תוקף את חיים באר

עמית סגל, תוקף את חיים באר, צילום: Chaim Goldberg,Flash90