מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות: עופר כסיף ממשיך להסתבך

עבר שבוע בלבד מאז חתמו 85 חברי כנסת על מכתב הקורא להדחתו של חבר הכנסת ממפלגת חד"ש על רקע תמיכתו בתביעה נגד ישראל והיום נוחתת מכה נוספת על הח"כ: כתב אישום בגין תקיפת שוטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 15:12 ז בשבט התשפד | עודכן בתאריך 17/01/24 15:26

תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות: עופר כסיף ממשיך להסתבך
ח"כ עופר כסיף, יוגש נגדו כתב אישום, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (ד') לח"כ עופר כסיף כי החליטה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן, ולהגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022. הודעה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של ח"כ כסיף.

כבר לפני מעל שנה החליטה היועמ"שית גלי בהרב מיארה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף,לאחר שקיבלה את עמדת להב 443 ופרקליט המדינה עמית איסמן. הסעיף בגינו יוגש כתב אישום נגד כסיף, הוא תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.כסיף צריך להודיע אם הוא מעוניין לבקש שחסינותו תעמוד לו מפני העמדתו לדין פלילי.

נזכיר כי ללא קשר למקרה הנ"ל, רק לפני שבוע הוגשה הבקשה להדחתו של חבר הכנסת ממפלגת חד"ש באופן רשמי לאחר שהושגו חתימותיהם של 85 חברי כנסת. המהלך גובש בעקבות תמיכתו של כסיף בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין של האג. יו"ר הכנסת וארבעת חברי ועדת האתיקה מטעם הקואליציה מנועים מלחתום על הבקשה אך הם יוכלו לתמוך בהצעה במידה ותעלה להצבעה במליאת הכנסת.