משבר בליכוד? חברי הסיעה במכתב חריף לשרים

14 מחברי סיעת הליכוד שיגרו מכתב זועם לשרי המפלגה וטענו כי הדיון בהכנסת הפועלים הפלשתינים הוא: "כשל מוסרי חמור". הם המשיכו וקראו לממשלה להביא עובדים זרים ולשקם את המשק בהקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 12:28 ז בשבט התשפד

משבר בליכוד? חברי הסיעה במכתב חריף לשרים
ישיבת סיעת הליכוד. ארכיון, צילום: עדיאל שביט, כיפה

עקב הסערה המתחוללת בישראל סביב סוגיית החזרת הפועלים הפלשתינים לעבודה בישראל, 14 חברי כנסת בליכוד שיגרו מכתב לשרי המפלגה וזעמו על הדיון בסוגיה. לטענתם, ישנם "אלפי עובדים במדינות שונות המעוניינים להגיע לעבוד בישראל", והמדינה מתמהמהת מלהביא אותם לארץ, ובמקום ממשיכה לדון בהכנסת הפלשתינים.

"סכנה ביטחונית גדולה וכשל מוסרי חמור"

"על פי נתוני משרד האוצר, בכל חודש שהענפים התלויים בעובדים זרים אינם חוזרים לפעילות, נגרס למשק אבדן של 3.1 מיליארד שקלים", נאמר במכתב. "ניתן למלא את המכסה הנדרשת למשק באמצעות הסדרים עם מדינות. המדינה מתמהמהת לעשות זאת".

"במקביל מתקיים שיח בממשלה על החזרת עשרות אלפי פלשתינים לעבוד בישראל, כאילו לא היה כאן השבעה באוקטובר. למרות הנתונים על כך ש-83 אחוזים מערביי יו"ש תמכו בטבח הנורא שביצעו העזתים באזרחי ישראל, הכוונה היא עדיין להמשיך ולהסתמך עליהם ככוח עבודה. יש כאן סכנה ביטחונית גדולה וכשל מוסרי חמור" זעמו חברי הליכוד.

המכתב המלא

המכתב המלא צילום: ללא

חברי הליכוד נגד השרים: לא למדנו כלום?

בין העותרים היו השר ניר ברקת, טלי גוטליב, דני דנון ועמיחי שיקלי. במכתב הם התפלאו: "לא ברור כיצד ממשלת ישראל מבקשת לעשות 'פיילוט' על ביטחון אזרחיה? נכניס עובדים פלשתינים ונראה אם הם רוצחים! לא למדנו כלום? מלבד החובה הביטחונית חלה עלינו גם חובה מוסרית - אנחנו לא אחראים לפרנסתם של מי שתומכים ברצח יהודים בארץ ישראל. הגיע הזמן שניגמל מהתלות בעובדים הפלשתינים" הצהירו.

לסיום טענו כי "הגיע הזמן לומר במפורש שלא יוכנסו יותר עובדים פלשתינים מיו"ש לישראל. ככל שממשלת ישראל תזדרז להביא עובדים מחו"ל ותסגור את הגולל על רעיון הכנסת הפלשתינים, כך המשק ישוב לאיתנו בהקדם".