מתן כהנא מצהיר: "מי שחושב שיהיה מצב שאף פעם לא יעוף אף טיל מעזה - טועה"

חבר הכנסת מתן כהנא התייחס ליום שאחרי המלחמה בעזה והבהיר כי ישראל לא רוצה לשלוט אזרחית באזור וכי המצב יהיה מתוח בטחונית גם בשוך הקרבות | בנוסף הוא הסביר על ההצטרפות של המחנה הממלכתי לקואליציה: "עדיף איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 09:50 ז בשבט התשפד

מתן כהנא מצהיר: "מי שחושב שיהיה מצב שאף פעם לא יעוף אף טיל מעזה - טועה"
יתנצל?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות הטענה הרווחת בציבור, שהמלחמה הנוכחית תשים קץ לשנים של מתיחות בטחונית בגבול עזה, חבר הכנסת מתן כהנא מבהיר: "מי שחושב שיהיה פה מצב שלעולם, אף פעם, לא יעוף אף טיל מאזור רצועת עזה אז הוא טועה". ח"כ המחנה הממלכתי התראיין לרדיו 103FM והסביר למה במפלגתו בחרו להכנס לקואליציה על אף המחלוקות, ומה יהיה ביום שאחרי המלחמה.

"הדבר המשמעותי שאנחנו צריכים לשקול זה אם עדיף איתנו או בלעדינו"

ח"כ כהנא התייחס לקרעים בממשלת החירום והסביר: "המבנה שבנינו זו ממשלת חירום שנועדה לטפל במלחמה, להוביל את הלחימה בדרום ואם נצטרך גם בצפון. אין פה שותפות אידיאלים או משהו בסגנון. אנחנו נישאר במקום שבו אנחנו נמצאים כל עוד המצב נראה כמו שהוא נראה עכשיו וכל עוד יש לנו השפעה, אם אחד מהדברים האלה ישתנה, נשקול את דרכנו מחדש. אני חושב שהדבר המשמעותי שאנחנו צריכים לשקול זה אם עדיף איתנו או בלעדינו, זו השאלה הגדולה. ואני משוכנע לגמרי שעדיף איתנו, עם הניסיון של גנץ ואיזנקוט בקבינט המצומצם, מה שגדעון מוסיף בקבינט המורחב יותר. לכן ברור לי שעדיף איתנו".

קבינט המלחמה

קבינט המלחמה, צילום: חיים צח/לע"מ

"אנחנו לא נשלוט אזרחית בעזה"

"כולנו מבינים שהמלחמה בחמאס תהיה מאוד ארוכה" ביקש להדגיש כהנא, "כמו שגנץ אומר שהילד שעכשיו עולה לכיתה ח' יילחם בעזה, ואני די משוכנע שזה יהיה אפילו יותר. לכן המלחמה בשלטון החמאס, ברוע המוחלט שמעבר לגדרות שלנו, היא תימשך, ועם כל זה שאנחנו לא אוהבים את זה, אנחנו לא בימים של זבנג וגמרנו".

"אני חוזר ואומר - מי שחושב שיהיה פה מצב שלעולם, אף פעם, לא יעוף אף טיל מאזור רצועת עזה אז הוא טועה. כי יש שם אויב אכזר שבינתיים לא נראה לי שמשנה את דרכיו. אנחנו נשפר שם מאוד את כל סידורי הביטחון, נעשה כל מה שצריך כדי למנוע כל אפשרות לפלישה מהסוג הנוראי שקרה לנו בשבעה באוקטובר. בפירוש נשהה שם בעמדות שיקטינו מאוד את האפשרות לשגר למדינת ישראל. אנחנו לא נשלוט אזרחית בעזה, לא רוצים לשלוט אזרחית בעזה, אין לנו שום כוונה לפנות שם את הזבל ולדאוג לתאורת רחוב. לא יודע להגיד מבחינה צבאית איך השליטה תתקיים".