עכשיו זה רשמי: התרופות יועברו לחטופים - כך יתבצע התהליך

לאחר ההודעה שקיבלו המשפחות, קטאר הודיעה רשמית כי הושג הסכם להעברת תרופות לחטופים המוחזקים בעזה וכי התהליך יחל מחר. התרופות יועברו למצרים ומשם לעזה ולחטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 21:50 ו בשבט התשפד

עכשיו זה רשמי: התרופות יועברו לחטופים - כך יתבצע התהליך
הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר הבטחות חוזרות ונשנות של הצלב האדום כי יועברו תרופות לחטופים, דבר שלא קרה, היום קטאר מודיעה רשמית כי תהליך העברת התרופות למוחזקים בעזה יחל מחר, ישראל אישרה את ההודעה.התרופות שנרכשו בצרפת יועברו מחר במטוסים מקטאר למצרים ומשם עתידות להגיע לעזה ולחטופים הזקוקים לכך נואשות.

בתמורה לתרופות ישראל התחייבה כי תאפשר הכנסה נוספת של סיוע הומינטרי לעזה, בדגש על תרופות. כמו כן, הובטח לישראל כי תקבל הוכחה שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. כמו כן יש להדגיש כי מדובר בתרופות ממוקדות וספציפיות לפי מחלות החטופים.

יבקר את כלל החטופים, הצלב האדום

הצלב האדום, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

המשפחות קיבלו הודעה בתחילת השבוע

כזכור, משפחות החטופים קיבלו בתחילת השבוע (א') הודעות מקציני הקשר בהם נכתב: "בהמשך לדיווחים בתקשורת אודות העברת תרופות לחטופים נבקש לעדכן, כי אכן החל תהליך בתיווך קטאר ומדינה אירופית לרכישת והעברת תרופות לחטופים".

"לצורך כך" נכתב בהודעה, "גורמי המקצוע הרפואיים בצבא ובמטה האזרחי של משפחות החטופים (פרופ' חגי לוין) עברו באופן מדוקדק על כל תיק רפואי של כל חטוף ועל כל מידע רפואי שהועבר על ידי משפחתו. על בסיס המידע הזה הועברה רשימת תרופות חיוניות למדינה האירופית ולקטאר, לשם רכישתן וחלוקתן לחטופים. נציין כי אין בידנו מידע אודות העיתוי והאופן בו יועברו התרופות. ככל שיהיה בידינו מידע אודות מסירת התרופות לחטופים נעדכן בהמשך".