מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי ששכלה את ליבי במסיבה ברעים - מאיה נקלעה לפיגוע: "הילדה היחידה שנשארה לי"

שלושה חודשים אחרי ששכלה את ליבי, האם השכולה קיבלה שיחת טלפון מזירת הפיגוע ברעננה כשהבת על הקו: "אני חוזרת במאית השנייה ל 7.10, לשיחה עם ליבי, לניסיון שלנו לעזור לה, לכישלון שלנו לעזור לה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 19:00 ו בשבט התשפד

אחרי ששכלה את ליבי במסיבה ברעים - מאיה נקלעה לפיגוע: "הילדה היחידה שנשארה לי"
זירת הפיגוע ברעננה, צילום: Itai Ron,FLASH90

ליבי כהן מגורי ז"ל נרצחה בבוקר השבעה באוקטובר לאחר שנמלטה מהמסיבה ברעים. בטרם נרצחה הספיקה ליבי לשתף את אימה ולהתייעץ איתה איך להימלט אך בדרכה מהמסיבה ברעים נרצחה על ידי מחבלי החמאס. אתמול (ב') נאלצה האם להתמודד עם שיחה קשה ומטלטלת כשביתה מאיה, בצד השני של הקו משוחחת עימה מזירת הפיגוע ברעננה.

"פתאום הטלפון, מאיה בקול מלא לחץ, היה פיגוע, יש מלא פצועים"

בפוסט מצמרר שהעלתה לחשבון ההנצחה של ליבי באינסטגרם, שיחזרה האם את השיחה הקשה עם ביתה מאיה: "יושבת בבית, עובדת על המחשב, מאיה, הילדה היחידה שנשארה לי, נסעה עם חברה לרעננה. פתאום הטלפון, מאיה בקול מלא לחץ, היה פיגוע, יש מלא פצועים, מלא משטרות, 'אמא, אמא מה לעשות, תגידי לי מה לעשות'. ואני חוזרת במאית השנייה ל 7.10, לשיחה עם ליבי, לניסיון שלנו לעזור לה, לכישלון שלנו לעזור לה. לכישלון שלנו לבחור עבורה מהי דרך המילוט שתציל אותה".

"חסרת אונים, שוב אני צריכה לקבל החלטה שיכולה לקבוע הכל"

האם המשיכה: "ומאיה שלי שם, שואלת אותי מה לעשות - להיכנס לחנות בקניון? לרדת לחניון לשבת באוטו? לנסוע חזרה הביתה? ואני חסרת אונים, שוב אני צריכה לקבל החלטה שיכולה לקבוע הכל, לשנות את הכל, לגמור את הכל. ואני כל כך אוהבת את מאיה שלי, ואני כל כך אוהבת את ליבי שלי שאיננה, ואני כל כך מצטערת שאמרתי לה בבוקר ה 7.10 כשהתחילו האזעקות לברוח הביתה, וליבי מתה, ומאיה שואלת אותי 'אמא מה לעשות'".

"מאיה אל תתחילי לנסוע, שלא תתקעי בפקק כמו ליבי"

"אני נשארת רגועה, בשביל מאיה, ומנסה לחשב סיכונים, האם המחבל שעדיין לא נתפס יברח לחניון של הקניון? יברח לתוך הקניון? האם הוא עדיין בכביש מחפש את מי לדרוס?" הוסיפה אמה של ליבי. "יצא לי מהפה - מאיה אל תתחילי לנסוע, שלא תתקעי בפקק כמו ליבי, שם תוכלי להיקלע למלכודת מוות. תני לי רגע לחשוב. בשביל מה היא היתה צריכה לשמוע את זה? אבל זה יצא, מהפחד שהשתלט".

"אם היה אלוהים הייתי מבקשת רחמים עליי, אבל אין"

האם סיכמה בכאב: "מישהו משחק לי בנפש, מי זה? מישהו לא מרחם עליי, מכאיב לי שוב ושוב ושוב. ואני כותבת את זה עכשיו, כי אני מחכה שהיא כבר תיכנס הביתה, כי כבר עמדתי על המדרכה מחוץ לבית לחכות אבל התחיל לטפטף, כי אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי עד שאחבק אותה. אם היה אלוהים הייתי מבקשת רחמים עליי, אבל אין, הוא לא קיים, אחרת הוא לא היה לוקח לי את ליבי. אז מי שאתה לא תהיה, רד ממני, בחיאת, תתחפף".