המחבל חשף בחקירה: כך התאמנו באיראן למתקפה על ישראל

מחבל הג'האד האיסלאמי באסל מהדי, נתפס ברצועת עזה לפני כחודש ונחקר על ידי השב"כ. בחקירתו הוא חושף את תהליכי האימונים שעברו באיראן לפני התקיפה על ישראל: "התאמנו בירי על אבנים, מטרות ובלונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 17:37 ו בשבט התשפד

המחבל חשף בחקירה: כך התאמנו באיראן למתקפה על ישראל
באסל מהדי, צילום: תקשורת שב"כ, צילום מסך

באסל מהדי, מפקד מחלקה בג׳יהאד האיסלאמי, נעצר ע"י כוחות צה"ל ושב"כ ברצועת עזה לפני כחודש והועבר לחקירה בישראל. בחקירתו בשב"כ מתאר מהדי את האימונים שעברו פעילי הג׳יהאד האסלאמי בבסיס אימונים צבאי של איראן. האימונים הועברו על ידי חיילים איראנים בקבוצות של בין 15-20 אנשי הג׳יהאד האסלאמי מעזה, לבנון וסוריה.

תהליך האימונים באיראן

"המפקד שלי התקשר אלי ואמר שאני צריך לצאת לאיראן לקורס צליפה, תהיה לי תועלת ממנו והמשכורת שלי תעלה כשאחזור", סיפר מהדי בחקירתו. "נסעתי מרצועת עזה למצרים שם הייתי בערך שבועיים, משם נסעתי לסוריה למספר ימים ואז ללבנון. אחרי שבועיים נסענו שוב מסוריה לאיראן".

ואז החלו האימונים: "באיראן הקורס היה 15 ימים. היו בו אימוני כושר גופני ואימוני ירי על נשקים מסוגים שונים. 4 ימים אימון על קלצ׳ניקוב למרחק 100 מטר, 5 ימים למרחק 100 עד 150 מטר, 6 ימים על דרגונוב (רובה צלפים). התאמנו בירי על אבנים, מטרות, בלונים במרחק 300 מטר. יש פעילים שעברו באיראן קורסים ואימונים ברקטות וארטילריה" סיפר המחבל בחקירה.