מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל זועם: "צריך להקיא מהציבור אנשים כמוהו"

אחרי שהסופר חיים באר חזר על אמירותיו מלפני שלוש שנים בהם הוא משווה את הציונות הדתית ל"סרטן בגוף האומה", עמית סגל כתב: "מקווה שאחת המסקנות של המלחמה תהיה הקאה מהציבור של אנשים כמו חיים באר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 11:55 ו בשבט התשפד

עמית סגל זועם: "צריך להקיא מהציבור אנשים כמוהו"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי עמית סגל לא יכל לעבור בשתיקה על הדברים המקוממים שאמר הסופר חיים באר על הציונות הדתית: "אני מקווה שאחת המסקנות של המלחמה תהיה הקאה מהציבור של אנשים כמו חיים באר שמדברים באופן הבזוי ביותר על ציבורים שלמים, תוך השוואתם למחלות וטפילים. השנאה הפתולוגית שלו ושל כמה מחוללי שיטנה מקצועיים צריכה לעבור מהעולם ואין זה משנה אם מדובר בסופר, פוליטיקאי או גנרל במיל׳" כתב סגל.

למי שלא מבין במה מדובר, הסיפור המלא הוא כזה: לפני כשלוש שנים הגיע הסופר חיים באר לראיון אחד על אחד במסגרת תוכנית הראיונות של רוני קובן בכאן 11, שם קרא לציבור הציוני-דתי: "גידול שפירי שהפך לסרטני". הוא המשיך עם הדימוי כשאמר: "אתה לומד לחיות עם הבולקלה הזה שיש לך, ופתאום הם הפכו לסרטן". אז, קובן לא הרגיש צורך לעצור את ההשתלחות והראיון המשיך.

אמש (ג') פרסם ינון מגל סרטון שעשה לנו פלאשבק: רוני קובן מראיין את הסופר חיים באר, והוא משתלח בציבור הציוני דתי, וכמו אז. קובן שותק. באר אמר השבוע, במפגש עם קובן במסגרת סדנת כתיבה כי: "בראיון שרוני עשה איתי לפני שלוש שנים אני השתלחתי בציונות הדתית ואמרתי שהם סרטן בגוף האומה. כשאמרתי את זה אני חטפתי, אני טילפנתי אליך מבוהל והתנצלתי. ואני רוצה לומר לכם, תסתכלו היום מה קורה לנו ואני צדקתי, לדאבוני הרב".