המשטרה מזהירה מהשב"חים: "יש ישראלים שמסיעים אותם"

אחרי הפיגוע הקטלני ברעננה, דובר המשטרה אלי לוי מזהיר: "אם אתם גרים באיזה בניין או מול המשרד שלכם יש איזה אתר בנייה ואתם יודעים שיש שם שב"חים - להודיע למשטרה בהקדם, כל שב"ח כזה יכול להיות המחבל הבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 09:49 ו בשבט התשפד

המשטרה מזהירה מהשב"חים: "יש ישראלים שמסיעים אותם"
מעצר שב"חים, ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התייחס הבוקר (ג') לפיגוע הקטלני ברעננה ולמאפיינים החריגים שלו ואמר כי "זה פיגוע לא שגרתי במרחק בין זירה לזירה, אנו בכוננות שיא". בנוסף, התייחס לוי לתופעת השב"חים והזהיר את הציבור מפניהם.

"בסוף יש ישראלים שמסיעים אותם, מלינים אותם, מעסיקים אותם, ובסוף כמו שאומר המפכ"ל כבר שלוש שנים, כל אחד מהשב"חים האלה יכול להיות פצצה", אמר לוי בראיון לרדיו 103FM. "יש עשרות התרעות לפיגועים מדי יום. אם אתם גרים באיזה בניין או מול המשרד שלכם יש איזה אתר בנייה ואתם יודעים שיש שם שב"חים - להודיע למשטרת ישראל בהקדם כי כל שב"ח כזה יכול להיות המחבל הבא".

הפיגוע ברעננה: חמישה פצועים במצב קשה, בהם נער בן 16

  • מבית החולים שניידר נמסר כי שבעה ילדים ובני נוער מאושפזים בו, שישה במצב קל-בינוני ונער בן 16 במצב קשה המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם.
  • מבית החולים מאיר נמסר כי ארבעה פצועים מאושפזים בו, מתוכם גבר ואישה במצב קשה המאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ, פצוע נוסף במצב בינוני ופצועה נוספת במצב קל.
  • מבית החולים בילינסון נמסר כי מאושפזים בו שלושה פצועים. פצוע קשה כבן 60 שמצבו מעט יותר יציב אך לא יצא מכלל סכנה, פצוע קשה כבן 30 שיצא מניתוח אורתופדי במהלך הלילה ומצבו יציב ופצועה במצב קל הצפויה להשתחרר היום.
  • מבית החולים איכילוב נמסר כי שניים מאושפזים בו במחלקה האורתופדית, במצב יציב עם שברים מורכבים.