מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבית הלבן: "ישראל עברה לשלב של לחימה בעצימות נמוכה גם בדרום עזה"

הבית הלבן: רוצים נורמליזציה, ביטחון לישראל ומדינה לפלשתינים. מתנהלים מגעים לעסקת חטופים נוספת | צה"ל חשף: חמאס שיגר לעבר כוחותינו מתוך בית החולים | הלוחמים ניצן שסלר, בן 21 מחדרה, ונועם אשרם, בן 37 מכפר סבא, נפלו בקרבות. שני לוחמים נפצעו קשה | 50 רקטות שוגרו לעבר נתיבות ללא נפגעים בגוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 07:17 ו בשבט התשפד | עודכן בתאריך 16/01/24 21:24

הבית הלבן: "ישראל עברה לשלב של לחימה בעצימות נמוכה גם בדרום עזה"
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

21:00 | דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי הצהיר כי "ישראל עברה לשלב של לחימה בעצימות נמוכה גם בדרום רצועת עזה". בנוסף, קירבי ציין כי מתקיימים מגעים לעסקת חטופים נוספת בקטאר וכי "יש מקווים שהמגעים ישאו פירות בקרוב", כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

הבית הלבן: הנתיב היחיד שיעבוד - מדינה פלשתינית

18:30 | היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן נשא נאום בפורום הכלכלי העולמי והצהיר כי "אחרי המלחמה בעזה, רוצים הסדר שיכלול נורמליזציה, ביטחון לישראל ומדינה לפלשתינים. לישראל יהיה ביטחון, ולפלסטינים מדינה משלהם. ברגע הזה קשה לדמיין את זה - אבל זה הנתיב היחיד שיכול לעבוד".

הוא המשיך וטען כי "יש עדיין סכנה שהמשבר בעזה יהפוך לעימות אזורי, אבל אנחנו רואים נתיב לשינוי במערכה בעזה, הורדת מתיחויות בגבול עם לבנון והורדת סכנת הסלמה באזור. אנחנו עובדים על זה עם שותפים באזור"

גלנט וסאליבן

גלנט וסאליבן, ארכיון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שיגור לעבר כוחותינו מתוך בית החולים

15:30 | לאחר שמוקדם יותר השבוע, זוהה שיגור שבוצע לעבר כוחותינו הפועלים בצפון חאן יונס. צה"ל ערך בדיקה במערכות, ומהבדיקה התגלה כי השיגור בוצע על ידי חמאס משטח בית החולים נאצר.

המחשה של הירי שבוצע מבית החולים לעבר כוחותינו

המחשה של הירי שבוצע מבית החולים לעבר כוחותינו צילום: דובר צה"ל

צה"ל בתקיפה משולבת על חיזבאללה

13:45 | צה"ל השלים תקיפה משולבת של מטרות רבות של חיזבאללה במרחב ואדי סלוקי שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה, ותוך זמן קצר הושלמה תקיפה לעבר עשרות עמדות, מבנים צבאיים ותשתיות אמצעי לחימה. לפי דובר צה"ל, חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב הואדי לצרכי טרור, והטמין באיזור המיוער עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון שכוונו לפגוע באזרחים ובחיילים.

ח

קרדיט: דובר צה"ל

13:00 | הותר לפרסום שמו רס"ם (מיל') נועם אשרם, בן 37 מכפר סבא, לוחם בפלס"ר 5352, עוצבת 'ראם' (179), שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב-29.12.2023 בקרב במרכז רצועת עזה.

נועם אשרם ז"ל

נועם אשרם ז"ל צילום: דובר צה"ל

פעילות ביו"ש, מטח לנתיבות

12:00 | כוחותינו פעלו הלילה בכפר בני נעים ממנו יצאו המחבלים מהפיגוע ברעננה, שניים נעצרו. בעיר רמאללה פעלו הכוחות למיפוי ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בסמוך לצומת המשטרה הבריטית בשבוע שעבר. בנוסף, הכפר ממנו יצאו המחבלים בפיגוע באדורה עדיין מכותר. 27 מבוקשים נעצרו.

9:43 | מטח כבד של 50 רקטות נורה לעבר העיר נתיבות. דיווח על נפילה אחת ויירוטים, טרם התקבלו קריאות על פצועים בגוף. מעיריית נתיבות נמסר: "זוהו יותר מ-50 שיגורים למרחב העיר. כרגע ידוע על נפילה אחת, נזק למבנה ללא נפגעים. כמו כן, מספר רסיסים נפלו ברחבי העיר כתוצאה מיירוטים של כיפת ברזל".

6:00 | הותר לפרסום: רס"ל (מיל') ניצן שסלר, בן 21, מחדרה, לוחם בגדוד 7155, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל אתמול (ב') בקרב בדרום רצועת עזה.

ניצן שסלר ז"ל

ניצן שסלר ז"ל | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ל (מיל') ניצן שסלר ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 7155, עוצבת 'חוד החנית' (55). כמו כן, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הפעילות נמשכת: עשרות מחבלים חוסלו

במרחב בית לאהיה, לוחמי צוות קרב חטיבה 401 איתרו כ-100 מתקני רקטות וכ-60 רקטות מוכנות לשיגור. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים במהלך הקרבות. בצפון שאטי, שיתוף הפעולה המבצעי, בין חיל האוויר לבין לוחמי צוות קרב חטיבה 5 אשר הכווינו כלי טיס ומסוק קרב, הביא לחיסול תשעה מחבלים.

צפו באיתור המשגרים:

כוחותינו ברצועת עזה

כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

במרחב חאן יונס לוחמי צוות קרב חטיבה 7 הכווינו מספר כלי טיס לחיסול מחבלים שזוהו במרחב וכן מסוק קרב שהשמיד אמצעי תצפית שסיכן את כוחותינו. עוד במרחב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים זיהו מחבל חמוש בקרבת הכוחות וחיסלו אותו. זמן קצר לאחר מכן זוהה מחבל נוסף באותו המבנה שחוסל גם הוא באמצעות ירי טנקים של צוות הקרב.