צה"ל חיסל חוליות בצפון | גלנט על חיזבאללה: "נגיע לרגע שבו נאלץ לפעול"

צה"ל חיסל חוליות מחבלים בצפון, זמן קצר אחרי ששיגרו טילים לעבר ישראל | גלנט על הלחימה מול חמאס והעביר ביקורת: "חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע במעשה הצבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 19:46 ה בשבט התשפד

צה"ל חיסל חוליות בצפון | גלנט על חיזבאללה: "נגיע לרגע שבו נאלץ לפעול"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

במהלך היום כוחות צה"ל תקפו היום (ב') מספר מרחבים בשטח לבנון לצד שתי חוליות מחבלים. כמו כן, בתוך פחות משעה לאחר שבוצע שיגור נ"ט למרחב מלכיה, כוחות צה"ל תקפו את החולייה שביצעה את השיגור, בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים מתת, מרגליות, אדמית, זרעית ומלכיה שבגבול הצפון. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, נשא הצהרה לציבור, בה האמר כי: "ההישגים מול חיזבאללה גבוהים והמחירים שהוא משלם גדולים. יחד עם זה יש גם מחירים, ואנחנו נגיע לרגע שבו נאלץ לפעול".

"רק מעמדה של כוח ניתן לשחרר את החטופים"

ביחס למלחמה מול חמאס, אמר: "אם תיפסק האש, ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות בשבי חמאס. ללא לחץ צבאי איש לא ידבר איתנו. רק מעמדה של כוח ניתן לשחרר את החטופים". עוד אמר: "רוצה לפנות לשני השותפים הבכירים בממשלת האחדות - רה"מ נתניהו והשר גנץ, זו עת לאחדות, ממשלת החירום היא תנאי לניצחון במלחמה" לדבריו: "שנת 2024 תהיה שנה של מלחמה".

גלנט התייחס ליום שאחרי המלחמה, ואמר כי: "בעזה חיים פלשתינים, השלטון חייב לצמוח מתוך רצועת עזה. המחשבה המדינית היא המובילה את המעשה הצבאי. חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע במעשה הצבאי - חובתה של הממשלה לקבוע את היעד".