מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצמרר: המעצב הדתי הנציח את סא"ל סלמאן חבקה ז"ל בדרך מיוחדת

אלחנן בן אורי החליט ליצור פונט שמבוסס על כתב ידו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל שנפל בקרבות בעזה: "הפונט ניתן להורדה בחינם וניתן להשתמש בו גם לשימוש מסחרי שיכבד את זכרו סלמאן ז"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 18:39 ה בשבט התשפד

מצמרר: המעצב הדתי הנציח את סא"ל סלמאן חבקה ז"ל בדרך מיוחדת
סלמאן חבקה, צילום: דובר צה"ל

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מיאנוח-ג'ת, היה מפקד גדוד 53 שבעוצבת "ברק" (188), ונפל בקרב בצפון רצועת עזה בגיל 33. אלחנן בן אורי, מעצב פונטים דתי, החליט להצטרף לפרוייקט הנצחה מיוחד, ולהחיות ולו במעט את רוחו של חבקה - באמצעות הפקת פונט ייחודי מכתב היד שלו.

"לפני כחודש המעצבת לאה ירחי פנתה אלי להצטרף למיזם שלה 'אות.חיים' להנצחת נופלי המלחמה על ידי הפיכת כתב היד שלהם לפונט חי לשימוש חופשי", כתב המעצב אלחנן בן אורי בפוסט ששיתף בפייסבוק. "לאה הציעה לי לעשות פונט מכתב ידו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מפקד נערץ שנפל בעזה לפני כחודשיים, ונעניתי מיד בהתרגשות".

"ניתן להורדה בחינם"

הוא סיפר כי את תהליך הפקת הפונט עשה בליווי המשפחה של החלל, החל מסריקת כתב היד ועד בחירת האותיות המתאימות ביותר לפונט: "אתמול נפגשנו עם המשפחה היקרה של סלמאן להגיש להם את הפונט לקראת ההשקה שלו. בתוך הפונט ניתן להשתמש בליגטורות - אותיות מחוברות - ששומרות על אותנטיות הכתב המיוחד של סלמאן, וכן אותיות חלופיות". לסיום כתב: "הפונט ניתן להורדה בחינם וניתן להשתמש בו גם לשימוש מסחרי שיכבד את זכרו סלמאן ז"ל".