מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצלב האדום חיפש עורכי דין שייצגו אותו בתביעה של משפחות החטופים- וקיבל סירוב גורף

משפחות החטופים שנשארו בשבי וכאלה ששוחררו בעסקה תובעים את ארגון הצלב האדום אחרי שלא עמד בחלקו בעסקת החטופים | הארגון הבינלאומי חיפש עורך דין בישראל שייצג אותו, אך קיבל סירוב גורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 15:55 ה בשבט התשפד

הצלב האדום חיפש עורכי דין שייצגו אותו בתביעה של משפחות החטופים- וקיבל סירוב גורף
שחרור חטופים לידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

חטופות ששיחררו ובני משפחות של חטופים שעדיין מוחזקים בשבי הגישו טביעה כנגד ארגון "הצלב האדום" כל כך שהוא לא עושה את התפקיד אליו הוא מחוייב, אחרי שבמסגרת עסקת החטופים לפני כחודשיים הובטח כי הארגון יבדוק את מצבם הרפואי של החטופים ויעביר להם תרופות, דבר שלא קרה. הצלב האדום חיפש משרד עורכי דין בישראל שייצג אותו, אך סורב לכל הפניות. כך לפי פרסום של אבישי גרינצייג.

החל ההליך להעברת תרופות, אך לא מבטיחים מתי זה יקרה בפועל

נזכיר כי אמש (א') בזמן העצרת הענקית בתל-אביב לשחרור החטופים לרגל 100 יום בשבי, קיבלו משפחות החטופים מקציני הקשר הודעות בהם נכתב כי החל תהליך בתיווך קטאר ומדינה אירופית לרכישת והעברת תרופות לחטופים שנמצאים בשבי, אך הובהר כי "כי אין בידנו מידע אודות העיתוי והאופן בו יועברו התרופות. ככל שיהיה בידינו מידע אודות מסירת התרופות לחטופים נעדכן בהמשך".

לפני כשבוע מטה משפחות החטופים והנעדרים פרסם דו"ח רפואי מקיף וכולל על הסיכונים הבריאותיים של החטופים והחטופות הנמצאים בשבי החמאס. בדו"ח פורסם ניתן למצוא דוגמאות של 38 חטופים המפרטות את צרכיהם הרפואיים הספציפיים ומצבם הבריאותי בעת חטיפתם. מערך הרפואה של מטה המשפחות אסף נתונים על הרקע הרפואי של החטופים באמצעות ראיונות עם בני משפחה ועיון בתיקים רפואיים שסיפקו המשפחות. בנוסף, נתונים נוספים נאספו מעדויות של שורדי שבי.